Annandagen

Vet ju att jag har sagt att jag ALDRIG mer ska gå ut nykter... Men löften är ju till för att brytas, så jag gjorde ett nytt försök på annandag jul... Var ju tvungen att kolla om Scotts spelade live på Harrys, när man nu blev snuvad på konfekten på torget...

Min annandag startade kl 07.40, då jag rattade ut till Elgiganten för att bli ve ett Guitar Hero, som bara kostade 279 istället för typ 600. Jag tyckte jag var extra duktig som var uppe så tidigt och dessutom ganska säker på att ingen mer än jag orkade upp så tidigt en helgmorgon. Tji fick jag då jag 07.55 fick parkera vid Lidl (typ) eftersom det var hur mycket bilar som helst vid Elis. Fick ställa mig som nr 151 i kön och bli insläppt i abdra inslussningen... Bara för att få se Guitar Hero-hyllan gapa tom. Högg tag i en kille med jagade ögon och frågade om det möjligen kunde finnas fler på lager... Det kan möjligen finnas några kvar, säger han samtidigt som han försvinner bort... Men kan jag få ett då, ropar jag lite halvtyst... Nej.. skriker han från andra änden av affären... Men hur ska jag få ett då... gapar jag... Köööö, säger han och försvinner ur hörhåll... Kollar på köerna till en av de där "öarna" de har med datorer vid, suckar och ställer mig som nr 30.... Tänker flerra gånger på vad jag och cK brukar prata om... Det är ju inte pengar som är vårat problem, utan tiden... Ska jag skita i det och åka hem och lägga mig istället... Men va fan.. Jag har ju lov och inte ens ont om tid just nu...

Efter 40 minuter får jag bekräftat den känsla jag haft.. Spelen är slut...

På kvällen kommer Johan och Linda hit för att ta en liten fördrink innan vi skall ut och äta på Italia för att senarte dra vidare till Harrys och kolla Scotts. Vid 19-tiden möter vi upp Christer och Ida för en riktigt smaskens middag på Italia...

Strax före 21 ber Johan servitrisen ta in notan - "fort som fan"- så vi inte riskerar att inte komma in...  Redan på långt håll kan man se kön ringla sig bort över horisonten... Ingen ände kunde skönjas. Tvekade redan där, men jag sällade mig ändå till de andra i kön till slut...


Lite taskig bild, men ni kan nog ändå få en uppfattning om kön.


Fast det är bara Soffan som visar sura miner över köerna :)



Väl innte på stadens hotell är det bom stopp att komma in på vare sig Harrys eller sallys och vi får slussas fram och tillbaka i faojen tills alla matgäster ätit klart. Ganska kul är det ändå att nykter stå och betrakta förödelsen. Tror faktiskt aldrig jag har varit i närheten så full som den nyktraste personen på hotellet var...



Vid 23-tiden hade jag i alla fall tröttnat på skjuvandet och väntandet och innan Scotts ens tagit första tonen låg jag och snusade kudde... Men den som väntar på nåt gott.... kan lika gärna vänta till den 23:e maj... Då jag ska va fullast, skrika högst och inte bekommas av att inte va ensam på hotellet...

Kommentarer
Postat av: Maloo

Jag har hört att alla uteställen har stängt den 23 Maj.Sorry.

2008-12-29 @ 14:37:24
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Ida

Då ska vi ta en riktig brakar fest som om vi aldrig sett sprit förr =)))

2008-12-29 @ 21:39:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0