Julafton

Igår var det självaste dopparedan då... Min såg ut ungefär som den har gjort de senaste åren. Gick upp vid åtta och fixade lite för att sen öppna några klappar m cK. Vi hade bestämt att inte köpa något, men jag anser att om man kommer på något bra så får man bryta det... Men inte bara köpa för köpandets skull...




cK fick fillingar av mej, jag ett par lotter av honom och vi fick en video av tomten

Åkte sen hem till mamma och åt julfrukost i sedvanlig ordning.  Även Lina & Mikii var där..


Julegröten fanns förstås på bordet... Gissa vem som fick mandeln...



Efter frukosten spelade vi lite spel innan Lina & Mikii åkta till Brännebrona för att fira. Jag, mamma och cK gick till Pressbyrån och Netto för att komplettera lite.

Vid ett var det dags att förtära julbord... I år var det jag, mamma, pappa & cK som åt ihop eftersom Lina inte var hemma...


På den kalla avdelningen fanns b.la sill, ägg, lax och julegris... Jag led alla helvetes kval när jag var tvungen att hoppa över den varmrökta och den kallrökta laxen... Men mummy hade gjort jättegod inkokt till mig...

Efter maten åkte cK till sitt firande och pappa gick hem en sväng och rastade... Jag och mamma kollade Kalle Anka och jag kokade strykande åtgång till mamma... Vill bara påminna dig igen Ewa om att när den är slut (vilket den kan va i skrivande stund) har du ätit 4 dl socker, 2 dl grädde, 100g smör och 200g blockchoklad.

När pappa kom tillbaka spelade vi lite spel igen...


Sen åkte vi till Malin dit tomten också kom...


Alma välkomnar tomten


Sune, Mackan, Mikii, Alma, Oskar


Alfred och tomten


Hos Malin äter vi lite igen... Dock inte lika mycket som på dan... Brukar va gratäng, skinka sill, sillsallad, mackor och en julesallad med ost och dadlar i...


En del av styrkan...


Resten...


Jättegod saffranspannkaka som varit tradition ett par år...

När alla åkt hem sjöng jag & Malin Sing star för fulla hus innan jag också tog mitt pick och pack och åkte hem till stan...

Hur har er jul varit??


Kommentarer
Postat av: mamma

Tack för igår vi är allt ett bra team du & jag...å tack för påminnelsen...å ännu mer tack (åldern maybe?) för mitt utomordentligt dåliga minne! ;-)

2008-12-25 @ 18:20:26
Postat av: legio patria nostra

jul är till för människor som inte kan arbeta.



arbeit macht frei

2008-12-26 @ 12:52:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0