Stockekare för en helg

I fredags styrde jag och cK kosan mot hufvudstaden för att hälsa på Anna och Rickard och gå på Uggla, Rehborg och Ulveson´s show.

Ankom till Liljeholmskajen vid 17-snåret och åkte nästan direkt till en Libanesisk restaurang, Sa´ha´ra, och åt jättegod mat. Lillråttan hade då också anslutit sig till sällskapet...


Anna & Rickard


Carina


Jag & cK


Den goda boffen

Efter maten rullade vi mätta och glada hem till Anna och Rickard och drack kaffe, åt glass och spelade spel. Vi hade en liten helg-turnering, där resultaten på allt spel noga bokfördes så att en slutgiltig vinnare kunde utses när helgen var till ända. Vi alternerade mellan Yatzy, "Det roliga" och När då då... Ett jätteroligt spel som jag varmt kan rekommendera. Vi spelade säkert totalt 10 omgångar under helgen och jag kom sist i totalen...


Ricky kollar reglerna

På lördagen åkta jag, cK och Anna in till stan och kikade runt lite... cK som aldrig varit i Fjollträsk, förutom färjeterminaler och nån bowlingmatch, fotade allt man ska fota...


...typ i tuben & sånt

Kollade julskyltning på NK



Efter ett jackinköp till cK och en god lunch åkte vi hem och spelade och vilade lite.

På kvällen körde Rickard in mig och cK till stan där vi åt god mat (igen) och därefter tog vi en droska till Djurgården och Circus.



Showen tyckte jag tyvärr var sådär... Skrattade nog inte riktigt ordentligt en enda gång. Nå´t Uggla-medley med omskrivna texter var det bästa, annars var dansarna ock akrobaterna mellan numren bättre än själva showen. Riktigt pådrag blev det inte förrän efteråt, utanför Circus, där två taxichaufförer råkade i luven på varann och slogs så det rök... Blev hämtade av Anna och Ricky & åkte hem och spelade... :)

På söndagen mötte vi upp Lill igen och tog en supergod brunch på Kvarnen...


Rickard & cK


Jag moffar efterrätt


Anna moffar också


Och Lillråttan såklart också

Efter brunchen drog jag & cK hem... Vill passa på att tacka Anna och Rickard för en jättebra helg på hotell Kajen... :)




Kommentarer
Postat av: Maloo

Alltså, när jag var i Estockholmo för en sisådär 2 år sen och var på cirkus på show...då kom jag hem med en förlovningsring. det var inget ni hade tänkt på eller. Att göra lille Kusinkévin till ett ärbart barn från början menar jag.



Annars såg ni ut att ha trevligt allihop. Med moffandet ;-)

2008-12-09 @ 00:00:38
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Helena Hedberg/Färg&Fantasi

numera är oxå din blogg ett stående inslag istället för tidningen till mitt morgon kaffe... så kram helena

2008-12-09 @ 09:44:52
Postat av: Jessie

Maloo.. Dina barn har ju blivit bra trots sina första icke ärbara år... Men visst skulle det se snyggt ut att ringa in en av prinskorvarna... :)



Helena: Vad roligt med trogna läsare... Att mitt liv är mer intressant än nyheterna Nlt, svenskan & DN har att erbjuda... :)

2008-12-09 @ 16:29:34
Postat av: Hellman

Håller helt med Malin, ärbart är bättre!! Så var inte så feg nu, du vet tjejer får oxå.

2008-12-09 @ 19:56:32
Postat av: Maloo

Grattis på Namnsdagen. Steffo frågade om jag visste vad det var för dag i morses...ehh tisdag svarade jag. Det är våran förlovningsdag sa han då...så så minnesvärd var den.Och ändå skrev jag ju om den i går te dig...könsti en ä va.

2008-12-09 @ 22:04:46
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Råttan

Jag har bara en kommentar:

Vaddå då, när då då?

2008-12-10 @ 02:10:03
Postat av: Råttan

Jag har bara en kommentar, eller fråga snarare:

Vaddå då, när då då?



Förresten en sak till, hur ser kan man se ut moffandes creme brulé berodde det möjligen på att jag fick nöja mig sliverplaketten denna gång? Jag säger bara en sak - juldan - revansch! Jag längtar redan... :-)

2008-12-10 @ 02:17:53
Postat av: Jessie

Haha...Råttan... jag övar för fullt på årtal för att ta hem bucklan...

2008-12-10 @ 18:17:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0