Vad ska jag göra åt saken??

Ringde mvc idag för att berätta om att jag har ont och höra lite om vad det skulle kunna bero på.  Min barnmorska hänvisade mig vidare till sjukgymnasten, där de skulle kunna ställa en diagnos för att ge bästa hjälp. Hon hade själv två förslag. Det ena att det skulle handla om ischiasnerven som kanske kommit i kläm och det andra att det skulle handla om fogarna.  Ringde sjukgymnasten som lyssnade på problemet och därefter talade om att närmsta tid att få fanns den trettonde januari. Blev smått förvånad, då jag antar att de som vänder sig till sjukgymnaster ofta inte vill gå och ha ont en månad extra innan man kan få hjälp. Efter jag fått tiden frågar sjukgymnasten med mild ton: "Och vad tror du att vi skulle kunna göra åt problemet?" Paff och helt svarslös, eftersom jag inte har den blekaste aning, svara jag att jag just inte alls kan veta.... S.g: "Nej... Men vad skulle vi kunna göra åt problemet?" Ah, jag vet liksom inte, svarar jag igen.... Hon fortsätter: "Men om vi tänker tillsammans... Vad tror vi att vi skulle kunna hjälpa dig med?" Efter ytterligare ett -Jag vet inte, från mig- bestämmer vi i alla fall att de ska höra av sig om det dyker upp någon återbudstid.

Senare idag ringde de och hade en tid kl åtta imorron bitti... Ska bli så spännande att se om de kan göra något för mig eller om jag får vända i dörr´n.

Ne.. Mycket om sjukdomar och sjukgymnastik, det kan jag inte. Men jag har i alla fall ett förslag. Fyll de tomma lokalerna efter sjuksyrrorna i Skövde med nya, fräscha tillmötesgående sjykgymnaststudenter...

Kommentarer
Postat av: Hellman

Ja det vore ju faktiskt en ide... Hoppas att du får ett bättre bemötande imorgon, annars klår jag upp dem det vet du :)..

2008-12-11 @ 19:42:24
Postat av: Ida

Men stackare,hoppas att det ger sig!! Vilken människa,hon om nån ska väl veta vad som ska göras annars kanske hon får fundera på å byta jobb!! Krya på dej kramar!!

2008-12-11 @ 20:38:31
Postat av: mamma

Jessie kom hem!!...mamma ska pyssla om dig å lägga varma grytlock på din rygg, å hjälper inte det ska vi gå till Gunnel sjukgymnast å ängel i en å samma person.

2008-12-11 @ 21:19:48
Postat av: Maloo

Du kan ju även fråga henne vad ni ska göra med eran lön efter ni har löst problemet med eran onda rygg. Annars sätter jag en hundring på att det är ischias...som jag ju redan diagnosticerat. Tala gärna om för fru sjukgymnast att ni är gravida också ifall hon råkade missa det så hon inte gör nåt man inte ska.

2008-12-12 @ 08:16:53
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Jessie

Tack allihop för er sympati... Som ni kan läsa i senare inlägg var det som tur var ett annat bemötande när jag väl kom dit... Annars hade jag väl börjat gråta.. Lipig som en har blitt... :)

2008-12-15 @ 17:23:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0