Min nya fas...

Kolla på min vecka 47...


Visst kanske inte minsta lilla fika åker in i almanackan, men den här veckan har jag inte en enda plan (Soffan, det räknas visst att du har varit här ikväll... :) )... Sånt frambringar ju både en nervös rastlöshet i hela kroppenoch en viss ro... Jag hinner knoppa precis när jag vill... Dessutom hinner jag berätta om min nya fas i livet... Som om inte alla som läser här redan skulle veta... :) Här kommer i alla fall beviset...



Är ju detta som är enda orsaken till att ja känner för att plita ner lite om vad som händer just nu... Så för er som inte har den minsta lust att höra om horminrubbningar, ömmande tuttar, trötthet och frustration över att behöva pinka två ggr per natt kan sluta läsa här...

Va på inskrivningssamtal på Guldvingen i fredags... Kändes fint. Va dock helt yr i bollen efteråt av information om mat, alkohol, ultraljud, blodprover & pisseprov... Ställde ju givetvis upp på att va med på en BV-undersökning vilket såklart innebar mer prover & test... Fick ringa en extra gång och bara försäkra mig om vad som skulle med till labbet och när... Va det min urin... Elle va det cK´s...??? Typ så förvirrat va det...

Tog tag i en annan sak som tyngt mitt arma bröst i över två år... Som om inte de vore tunga nog... :) Har fem restpoäng i matten sen universitetet... Har gjort tentan en gång till efter det, men det gick som med Fribergs gurkor.. Åt helvete... Fick låna snälle Toomas (m två o) mattebok, men den har jag såklart förlagt... Har dragit mig as hell för att köpa en ny, då den kostar 350 papp. Men så kom ett brev från GU (Göteborgs universitet) att de ville hjälpa alla som hade rest att fixa det. Jag ringde såklart direkt.. Det där med hjälp lät ju bra.... Hjälpen bestod i att jag fick... gratis alltså... ett nummer till studievägledaren på matematiska på Chalmers. Där fick jag, också helt kostnadsfritt veta att tentan just gått men att det gick en omtenta 12:e januari. Perfa... Två månader är precis vad jag behöver på mej... Fick veta att jag bara var tvungen att reistrera mig på kursen (han hade inte numret), anmäla mig till tentan (i expedition på matematiska) och betala kåravgift (han hade inget nummer).... Var i alla fall bara att bita i det sura och beställa boken snabbt som ögat... & istället för 344 på Bokus fick jag den för 325 på Adlibris plus 10kr i miljövänlig frakt... Sån e ja...

Imorron ska berätta om hur cK fick veta om den nya fasen... :) Nu ska ja kolla på andra halvlek...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Äntligen. Vi kan ju inte sluta bubbla din mor och jag. Lägg gärna ut en bild på lille Kusinkevins presenter också. det lär bli en diger hög innan det är dags för vi har redan börjat.



V.47 visade du väl bara för att alla skulle se även v. 48 antar jag. Det händer ju nåt stort där på tisdagen....men hade du verkligen skrivit 33 först?

2008-11-19 @ 22:32:52
Postat av: Maloo

Från mej då, men det fatta du kanske

2008-11-19 @ 22:33:50
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: mamma

säger som söstra di ÄNTLIGEN....

å jag ser i din kalender att du nämner dig i 3:e pers..det är bra när jessie snart ska bytas mot mammie! ,-)

2008-11-20 @ 09:56:03
Postat av: Jessie

Det var inte jag som skrev 33 först... De va cK.. Trodde han skoja när han sa 33, men sen såg ja att han visst hade skrivit det också.. :(

2008-11-20 @ 18:02:11
Postat av: Du kallar mig R

Hurra för Bjorns, förlåt jag menar Jesses nya blogg!

Jag lovar härmed att fortsättningsvis läsa varje inlägg under de kommande 9 månader lång fasen....som inte är 9 månader längre...men ändå!

2008-11-21 @ 00:22:28
Postat av: Jessie

Rrrr... Vad kul att se dig här... :)

2008-11-25 @ 22:58:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0