Selma Lagerlöf

Fem dagar före min trettioandra födelsedag firar Selma Lagerlöf sin etthundrafemtionde... Det uppmärksammade Götene kommun genom att låta "Ensemble Götene" Sätta upp en teater/berättarhistoria om hennes liv... Najs... Då slapp ju jag masa mig iväg till Sirius idag också... :)

                                                                    

Efter en slitig dag på jobbet var jag redan dödens trött. Somnade nästan under både elevredovisningar och konferens. Hoppade ändå in i lilla pärlan & lät Min Opel Corsa Aero bekänna färg på väg till "Glömda byn". Skulle in på banken & göra mig skuldfri där, men planerna grusades såklart av att det var stängt. Har hört att banken skulle va öppen till sex varje dag numera, men det gäller såklart inte "Glömda byn".  Banken va stängd & Statoil har lagt ner, men Vickan kan man alltid lita på. En 90-ost med bröd skulle jag ha, men när killen frågade om jag ville ha med strips sa jag "ja", fast jag ville säga "nej".

Åkte hem till mamma & åt hamburgertallrik och skalade ett kilo räkor och precis när jag la mig tillrätta i soffan för en liten nap var det dags att gå till Centrumhuset. Va en intressant story om Selma och hennes liv och som alltid blev jag sjukt nyfiken och vill läsa mer om Selma, med Selma, av Selma......  Men som tur är, så vet jag att det har gått över till imorron... :)




Kommentarer
Postat av: mamma

Men min nyfikenhet att följa jessiessimplelife kmr inte att vara borta i morron bloggoman som man är. Din nya fas ska bli så kul att följa...ända tills nån gång i maj...då du går in i nästa!

kramar i massor till mn favvounge...schhh du skvallrar inte för syrrorna va? ;-)

2008-11-11 @ 16:30:28
Postat av: Jessie

Ah.. vad roligt att du hittat hit... Tänkte se hur lång tid det tar utan & säga det till nån.. men ja besöker maloo varje dag från min blogg, så hon borde snart fatta att de e ja... :)

2008-11-11 @ 17:46:23
Postat av: Maloo

Jag är inte dum på det viset va men jag har knappt vart ute på min blogg själv på sistone. Men nu blir det andra bullar när hela tjocka släkten verkar blogga snart ;-)Nu länkar du till mig så länkar jag till dig.

Ha det.

2008-11-11 @ 21:16:01
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Jessie

Har jag redan gjort...

2008-11-11 @ 21:29:52
Postat av: Lisbet

O vad kul att få följa en syster yster till, men det roligaste är mammas kommentarer, tycker jag. Snygg sjal förresten som du hade på galan, men fanns den inte i en snyggare färg? Grattis förresten till nya fasen, har ju kontakter i storstan så jag vet.

2008-11-18 @ 22:00:21
Postat av: Anonym

Nej Lisbeth.. Det var den snyggare färgen jag hade... De hade sålt några i en dassigare variant.. men, men.... Närå.. Ja sura ett par dar för att den va slut när ja skulle köpa den... Jo i storstan ligger de ju alltid steget före... :)

2008-11-19 @ 21:50:12
Postat av: Anonym

Nej Lisbeth.. Det var den snyggare färgen jag hade... De hade sålt några i en dassigare variant.. men, men.... Närå.. Ja sura ett par dar för att den va slut när ja skulle köpa den... Jo i storstan ligger de ju alltid steget före... :)

2008-11-19 @ 21:50:21
Postat av: Jessie

Nej Lisbeth.. Det var den snyggare färgen jag hade... De hade sålt några i en dassigare variant.. men, men.... Närå.. Ja sura ett par dar för att den va slut när ja skulle köpa den... Jo i storstan ligger de ju alltid steget före... :)

2008-11-19 @ 21:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0