Sress, stress, stress... & män är från mars och kvinnor är från venus...

Imorr´n är ingen vanlig dag, för imorr´n e Jessies födelsedag, hurra, hurra, hurra......

Just därför har dagen gått i 480km/h. Kom hem vid kvart över fem och möttes av en ynklig cK som var världens sjukaste... Ont i halsen o sååå himla matt.... Fan, fan, fan tänkte jag & insåg snabbt att jag både skulle få fixa smörgåstårtor, kaka och städa hela stora lyan själv... Men jag sa såklart: "Men lille vän.. hur kunde det bli såhär nu då...? Vad kan ja göra för dej? Vill du jag ska köpa något i affären till dej`" cK som knappt kunde tala tog först farväl av sitt ofödda barn och kraxade därefter fram att han ville ha vicks blå som lindrade hans onda hals...       

Åkte iväg till Hjertbergs och handlade, åkte till Hamngatan och kompletterade lite... Hem & packade in varor,  la emellan s-tårtor, gjorde tryffeltårta, förberedde garnering (eftersom jag bara har en timma på mej imorron), yrde runt & städade i storarummet, fixade toa, drog på mej en jädrans huvudvärk.... och nästan dog.... Medan cK satt under sin korkek och luktade på blommorna....Eller spelade seafight . Jag slet mitt hår i raseri och skrev ner allt som skulle göras på en lapp och hoppades att budskapet skulle gå fram... Vid åttasnåret kommer en ynklig liten cK ut i köket och tittar på mej med stora snälla tjurögon och frågar: Blir det ingen mat idag???

Fixar med mat till min sjuke man och mig själv och går och sätter mig med honom farmför tv´n ock kollar lite på färjan... Men före soppskålen är tom är jag fjättrad vid spisen igen... Från ferdinand inne i rummet hörs inga tecken på aktivitet...

När det är en halvtimma kvar tills han skall åka och jobba kokar jag mer än grytorna på spisen och går in till cK (som endast har dammat inne i storarummet på hela kvällen) och undrar sonika... "Kan du va snäll och berätta för mej hur du tänker när du till och med får en lång, lång lapp på allt som måste fixas, men inte gör ett handtag...
"Men jag skulle ju bara rasta lite efter maten och kolla på Färjan", säger de stora ledsna tjurögonen.... Ordväxling utbryter varpå cK frågar när jag kommer hem imorron. Vid fem svarar jag (fast det nog blir halv fem).  Då kommer den där listan va klar, säger cK på ett sätt som får det att låta som om han tänkt så heeela tiden....

Nu sitter jag här, klockan är snart elva... smörgåstårtorna är klara, kakans tryffel på väg att stelna och läsken är på kylning... Öm i fingrarna öppnar jag en godispåse... En blå påse innehållande blå pastiller... starka... Friska... Oj då, det var visst en påse Vicks blå... Ämnade att lindra min sjuke älsklings onda hals.. En påse omsorgsfullt utvald för att behaga och hjälpa... Men påsen ligger kvar.. En påse som inte öppnades... En påse, som inte var värd ett tack....

Imorron får ni se bilder på resultatet... Natti...

Kommentarer
Postat av: mamma med betoning på MAMMA

Jag kmr va på plats i god tid innan smörgåstårtan ska avnjutas...sätt en dammvippa i händerna på mig å jag ska göra underverk med er "stora" lya, vad ska man annars ha en mamma till?...Förresten du tar väl hand om julbaket som vanligt..å jessies köttbullar (universums goaste)fixar du som alltid va?..julgodiskoket tycker du ju är så roligt så det vill jag inte missunna dig...å visst hade din svärfar försett dig med mer kantareller än din frys rymmer..så vi inte behöver besvära M med att fixa svampomeletten i år...kmr inte på nåt mer just nu..jo förresten



stort GRATTIS till min favvo unge på fölsedan



å till cKs försvar vill jag bara citera.."ni kvinnor snackar om att föda barn..." ;-)

2008-11-24 @ 23:23:51
Postat av: Lina

Nu är ja varken bjuden på kalas eller nåns favvo-unge längre... det va verkligen konstit!

2008-11-25 @ 14:19:35
Postat av: Maloo

Och jag vill bara tillägga att What goes around, comes around...med det menas att bjuder man inte de viktigaste till kalaset får man vad man förtjänar. Och var inte för hård mot Ck, jag känner nån som inte lärt sig på 10 år att man kan inte tala i gåtor eller ens skriva lappar till karlarna för att de ska förstå. Jag har äntligen lärt mig att det enda som går fram är en direkt order.

"DAMMSUGARE FRAM, VÄRKSTÄLL"

"DAMMSGARE PÅ, VÄRKSTÄLL"

"DAMMSUGARFÖRARE DAMMSUG, VÄRKSTÄLL" (i annat fall kan de få för sig att det räcker att sätta på dammsugaren...typ. alltså på on ;-))



Ja och så vidare och så vidare. Så skäll nu inte för mycket på Ck, det är ju trots allt ditt ansvar att du talar i de termer män förstår sig på eller hur?











2008-11-25 @ 15:02:45
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Lina

Då blir det bara du o ja Maloo som får gå på den där mysiga presenten vi skulle gett Jesse om hon bara bjutt till kalas! Nu åker ja till Skara, Mikiis syster höll kalas både i lördags och idag när hon fyller.. o ja är bjuden på båda!

2008-11-25 @ 15:08:31
Postat av: cK

hmmm... Nu är det faktiskt så här, att hela godset är städat och allt är klart.

Och då är det en hel timme kvar innan gästerna kommer.

Så som jag sa till min lilla Jessie i går, ALLT kommer vara klart tills gästerna kommer.



Jag är medveten om att jag kommer få ta lite nu när hormonerna spelar Jessie ett spratt, men det är det värt.

2008-11-25 @ 16:54:42
Postat av: Maloo

Ck, vet du vad det värsta är...att på mig kom hormonerna för att stanna. Hoppas det inte är genetiskt. Men du och Steffo kan ju skaffa en blogg där ni beklagar er över era hormontickande bomber ;)



Och har Jessica hormoner nu så är det inget mot vad hon kommer ha när det lilla underverket skriker, brösten läcker och den där träningen hon trodde hon skulle hinna med ligger ljusår bort...I've been there och det ska till en eloge till Steffo som stod ut. Men det är det också värt, det lövar ja er ;-)



Ha det så bra ikväll nu!!

2008-11-25 @ 17:17:52
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Ida

Hahaha känner igen det där,Chrille va ynklig här i veckan oxå,hade med mej flyttkartonger i bilen som jag ville ha hjälp att bära upp,så jag ringde å fråga om han kunde komma ned å hjälpa te å bära,men får ett litet ynkligt svar att han har feber,hämtar feber termometern när jag kommer hem,Han hade 35,7.................hahahah!!

2008-11-26 @ 19:24:09
Postat av: Jessie

Haha... De är roliga de där karlarna... Uppenbart att det sitter mer i viljan än i febern... :)

2008-11-26 @ 20:40:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0