Stress, ljus och snittar

Gårdagen, onsdagen,  gick i ett fasligt tempo... Jobbade till 17:00, vilket är en kvart längre än vad vi brukar jobba på onsdagar. Hade nämlgen en inhyrd föreläsare som höll ett föredrag om stresshantering.... Helt klart bra och mycket tänkvärd, dock svårt att sitta och inte känna stressen i kroppen av att sluta senare än vanligt & dessutom ha en timma på sig att va i Istrum med ett stopp hemma och ett på Mc Donalds. Puh... Fick hoppa över sista avslappningsövningen så hann jag... :)

Va hemma ett varv och lämnade cK´s nyckel till honom... Lånade den i morse eftersom "Hon-som-aldrig-kan-hålla-ordning-på-en-enda-nyckeljävel" hade slarvat bort sin egen... Visste ju att jag hade den i tisdags morse när jag låste hemma, men när jag skulle låsa upp på em var den borta. Lämnade som sagt nyckel och drog vidare till Donken. Halvvägs dit ringer cK och säger att nyckeln låg hemma... Eee.. Oj då.. Låste väl inte i tisdags då som ja va så illa säker på. Ja, ja.... Även solan har ju sina fläckar...

Ett spöregn, sjutton vägbygge, en Mc Feast och lite strippa senare va jag framme i Istrum & möttes av ett dignande snittbord. Har sällan ångrat ett Macan-meal så illa kraftigt. Maloo hade bjudit in till lite Ljusparty och ett par timmar senare var jag 12 theljus och 12 votivljus rikare och drygt 200 kronor och ett luktsinna fattigare....  Men det gör inget... För det är inte pengar jag har problem med, utan tiden... :)


Väl hemma blev det en stund framför datorn och sen i snarkbingen vid 24-snåret... Kanske inte är konstigt att man behöver en nap då och då...


P.s På söndag tror jag att jag ska berätta om min nya fas...


Kommentarer
Postat av: mamma

DET mc:an-mealet var det då ingen på det partyt som i sin vildaste kunde ana nyss slunkit ner...men snittarna kanske kom "nån annan" tillgodo? ;-)

2008-11-13 @ 22:12:31
Postat av: Maloo

Jag såg framför mig nästan som ett teparty när jag gjorde snittarna...och jag gick och gnolade..."tea for two, dabadabado, tea for two..."

Nu blev det ju inget te på partyt men väl lite teljus och snittar och ädelost....ja just det....den smakade du aldrig på....

2008-11-13 @ 22:26:47
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: mamma

Maloo vi bubblar mer än ett nyårsskumpa...måtte hon berätta snart!!!!

2008-11-14 @ 18:19:02
Postat av: svärmor

cK jag sätter ett flak på att du har vitare tänder än jag ...men bara så du vet, den ena tuben är min!

2008-11-14 @ 18:20:47
Postat av: carina

Var det inte du som var noga med vad du stoppade i dig eller misstog jag mig på ljuspartyt?

Men snittarna var gudomliga....

2008-11-16 @ 16:12:34
URL: http://sinneskatten.blogg.se/
Postat av: Jessie

Visst va jag noga med vad jag stoppade i mig.. Men av det jag åt så åt jag mycket... :)

2008-11-17 @ 22:16:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0