VI är INTE gravida-med betoning på vi

I fredags innan jag skulle till Arvingarna hade Karin ringt till cK och och frågat efter mig. När jag inte var hemma växlade de några fraser varpå Karin frågar om inte han ska ut på galej ikväll... No, no, säger cK... VI är ju gravida.. Då slarvar man inte... Känner mig för en stund lyckligt lottad... Ansvarsfull och mogen.. Det är min cK det...

Vi 24-snåret ringer dock den blivande pappan, lite rund under fötterna, och säger att han varit på bowlinghallen och nu ska iväg och spela kort. Han undrar även om jag kan ta med honom hem när jag kommer...

Vid 02.30 har jag lämnat av alla fyllerister och sitter i bilen i Götene på väg hem mot stan. Ringer cK och frågar om jag ska hämta upp honom, men får svaret att han kommer så fort de spelat klart... Kl 03.00, när jag är hemma får jag ett mess där han undrar om jag är hemma... Lägger mig i bingen och somnar inom fem röda...

Vaknar en stund senare med ett ryck av att cK kommer hem med dunder och brak och kastar sej på mej i sängen... Kollar med grusiga ögon på klockan och ser att den är 04.45...Sen börjar helvetet...

Jag vet inte riktigt, men jag antar att den ansvarsfulle, gravide pappan för en kväll glömt att VI är just gravida och att han inte längre kan uppfattas som ett dugg ansvarsfull... Utan enbart full... Jävligt full till och med. Därefter får inte jag en blund mer den natten... cK ligger halvt på mej, helt på mej, tar mitt täcke, vrider, vänder och snor omkring exakt hela natten... För att inte överdriva så får jag väl säga att han bytte ställning var fyrtiofemte sekund (fast jag vet att det var oftare) och varje gång skulle någon av hans kroppsdel ligga på mej. Jag blev crazy... Knuffade bort honom rejält några gånger... Men han kom tillbaka... Röt till på skarpen fler gånger... Men han ignorerade... Funderade på att flytta ut till soffan, men jag var för trött & soffan är för smal.... Låg och tänkte på om det fanns något att valla upp med mellan oss i sängen, men kom inte på något... Det sista jag funderade på var helt ärligt om det fanns nåt med ström i jag kunde lägga i mitten av sängen... Men då var klockan redan 10.00 och jag kapitulerade och gick upp...

Tröttare än trötter och med en sprängande huvudvärk satte jag mig i soffan och ringde Soffis och bestämde tid på stan för fika. När vi lagt på började jag STORBÖLA... Jag lipade för att det var så synd om mej... Lipade för att cK kommit hem så sent (fattar nu inte varför), lipade för att jag inte fått sova mer än mellan 03.00 och 04.45, lipade för att jag hade så jävla ont i huvudet, lipade för att jag inte skulle orka gå fram med Soffan, lipade för att jag inte skulle kunna räkna matte när jag var så trött och för att hela kvällen skulle va förstörd när vi skulle på middag och spel hos mamma....

Nä... Så inte fan är det VI som är gravida... Nädå... cK snodde ostört vidare i sängen några timmar till med enda skillnaden  att det nu fanns mer plats att yra runt på... Medan jag satt i soffan och lipade Vänern full...


Kommentarer
Postat av: mamma

ja är ni inte gravida efter den natten när han citat: ligger halvt på mej, helt på mej.....han bytte ställning...och varje gång skulle någon av hans kroppsdel ligga på mej. slut citat

då vet jag inte inte vem som är gravid! ;-)

å vad "lipningarna" anbelangar så kmr du å göra det med lr utan anledning i månader framöver...är nåt med hormonerna serru.



2008-11-30 @ 12:58:42
Postat av: Maloo

Jag tyckte inte du betedde dig annorvissare hos Efwa än på nåt annat kalas du brukar sova på ;-)

Du gjorde ju en klockren immitering av två kramandes människor också. Sen ser jag framemot före och efterkort från nån fest för 10-15 år sen...eller kanske inte förresten.

2008-11-30 @ 19:51:14
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Lisa

Haha...fan va jag skrattade!! Tårarna sprutade här på mej... Kul att du har börjat blogga, ännu en blogg att följa slaviskt!

Åh...GRATTIS förresten! Har inte träffade dej så jag har inte kunnat säga de personligen! Men jättekul!!



Kram på dej!! Å krama cK oxå å gratta från mej!

2008-11-30 @ 21:07:34
URL: http://mylifeonlyforyou.wordpress.se
Postat av: Jessie

Kul att du hittat hit Lisa... & kul att ja kan glädja någon med my simple life... :)Tack ska du ha...Ska hälsa cK me... Tack själv för inbjudan till festen.. Har du sett att jag skrivit till dej angående det på fejset...?

2008-12-01 @ 19:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0