Blå måndag

Vaknade denna blå måndagmorron kl 06.40 på den stehårda, pinnsmala extrasängen i Istrum... Hävde mig upp och ut i köket och hämtade värdelösa Skaratidningen, vars sex sidor jag raskt bläddrade igenom. Satte på tjock-tv´n, som hoppade igång på tredje försöket och kollade lite på nyhetsmorgon, men blev besviken när de lokala var från Fjollträsk. Efter ett tag kom Alma upp och gjorde mig sällskap, vilket också innebar att det byttes kanal på tv´n.  La mig en sväng i soffan och somnade ett tag till innan de andra vaknade till liv strax för nio. Fick en god stärkande smootie, med bär, yoghurt, linfrö och honung, serverad av Maloo... Gotta det... Stämde träff med Sofia och syskonkidsen Fanny & Stina på Mc Donalds i stan kl 12:00. Innan det hann jag även med att dammsuga bilen. Välbehövligt kan man säga... Inte gjort på säkert ett halvår...

Mötte således upp Sofia och kidsen för en lunch och åkte därefter till Lek-och bushuset vid Rörstrands. Sådär kul tyckte jag det verkade, men barna gillade det tydligen, för vi var nog där nära två timmar i alla fall. Alma gick upp i leken så till den milda grad att hon inte märkte när olyckan var framme, utan hon fick komma till moster och säga att det kommit i tjosojna... In på toa och fixa och sen fick moster springa över till Lindex och köpa nya tjosoj... Med Hello Kitty på... Vilken tur, Almas favojit..

Efter två timmar på Lek-och bushuset var kidsen fikasugna, så vi packade ihop oss och gick och fikade på 3B... Världens största chokladbollar. Jag och soffan konstaterade dock att det inte var lika rogivande som vanligt att sitta och smutta på sin latte... Vad det nu berodde på... ?

Körde kidsen till Skara där Maloo kom och mötte upp. Då hon var ca 25 minuter sen hann jag nästan knoppa in i bilen. Det enda som höll mig vaken var att Alfred stod på ett elskåp och höll utkik efter sin mamma, då måste jag ju va lite på allerten för att inte va en kass babysitter.

Åkte hem och messade cK från parkeringen för att kolla om det var några intressenter till lägenheten på visning. Visste att det redan varit en och att det skulle komma två till. Jag var dödens trött och kännde att jag inte orkade va hemma när de kom. Var ingen där just då, så jag var uppe och hälsade på honom och åkte sen till EM och fick ännu en gång bekräftat hur dyrt det var med alla möbler som behövs. Åkte och kirrade en sallad till mig och Soffan och åkte hem till henne och väntade på att cK´s mäklardag skulle ta slut.

Väl hemma var det en trött Jessie som slängde sig i soffan... Funderade över dagen och insåg att det är ju typ såhär det kommer att se ut ett gäng år framöver... Tidiga mornar, olyckor i tjosojna, tjo och tjim, farande över hela bögda (när en bosätter sig i obögda) och som en fura i soffan framåt kvällningen.... Det konstiga är att jag längtar dit... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0