Dymmelonsdag

Dagen då Judas förrådde Jesus...

Vaknade som vanligt ganska tidigt och satte igång att baka lite till fam. Hellman/Lövgren. Vet ju att Hellman iofs är en fabulös bagare, men jag vet också att hon har mycket om sig och kring sig, så det prioriteras nog inte i det Hellmanska hemmet. Blev kolafyllda havrekakor, för det vet jag att de gillar :)

Vid tiosnåret fick jag börja jobba lite för att få upp cK, då vi skulle vara på ultraljud kl 10.30. Spännande av två anledningar. Det ena, huvudsyftet, att kolla om det är mycket vatten i magen eller om det är en stor bebis vi har gjort. Det andra, vi skulle inte fråga vad det var för kön, men vi skulle speja själva...

En microsekund efter det att läkaren lagt apparaten mot magen kunde hon konstatera att det i alla fall inte rörde sig om mycket vatten. Hon började istället mäta huvud, buk och lårben på babyn och kom fram till att det är en, för sina veckor, stor bebis. 566 gram över snittet men inte över övre normalkurvan. Fick en ny tid om ett par veckor för att hålla koll på utvecklingen och det som eventuellt kan hända är att det är bäst att sättas igång för att inte riskera en alldeles för stor baby att trycka ut... För att ni skall förstå hur jag känner inför en förlossning just nu så väljer jag i påsktider att citera Jesus: Det är lättare för en kamel att ta sig igenom ett nålsöga, än för en stor bebis att komma ut genom Jessies ****.  Det var väl nåt i den stilen... :)

Nå´t kön såg vi inte skymten av...

Åkte hem och käkade lite frukost och styrde sen kosan mot Ardala. Där babblades det, käkades hamburgare och frossades kladdkaka i några timmar innan jag satte mig i Corsan och åkte hem. cK hade lägenhetsvisning, så jag tog ett varv på byggvaror för att kolla på deras svindyra garderober, Rydens för att kolla om jag hittade någon lite pyjamas (eller stor) och Babyproffsen för att kolla ut lite tjej resp. killakan, filtar & annat smått & gott... Får dock vänta lite till med att handla...

Väl hemma mötte jag typ bara cK i dörren, som skulle iväg till bowlinghallen. Kastade mig som vanligt i soffan och kollade "Halv åtta hos mig", "Rent Hus" varvat med lite hockey och sista delen på "Lejla på landet"

Kommentarer
Postat av: Hellman

Du är kanon!!! Barnen och jag älskar dina kakor, men det bästa är att få träffa dig!!

2009-04-10 @ 18:29:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0