Gnäller lite

Är väl antagligen inte helt ovanligt när det bara är fyra veckor kvar, men jag börjar känna mig ruskigt trött på att vara på tjocken... Går förvånansvärt bra på jobbet. Alla kidsen och kollegor är jättesnälla och hjälper till med allt jag ber om. Släpper dock allt när jag kommer hem och har knappt gjort ett handtag på någon månad... Tilläggas bör att cK inte har ändrat sina rutiner, så ni kan ju tänka er hur det ser ut här...  Annars är cK också världens bästa på att va till hjälp... Jag kan ta på mig sockar själv, men det går mycket lättare om han gör det ibland :) Skorna däremot är typ omöjligt att knyta, så det gör han.. :)

Allt är jobbigt... Verkligen allt. Kan inte sitta, ligga eller stå i bekväm ställning mer än ett par minuter. Lägger jag mig i sängen eller soffan tar det två minuter innan jag vänjer mig vid att allt som sitter inne i bröstet far upp och täpper till i halsen och gör det besvärligt att andas... Sova bekvämt är inte att tänka på. Min vanliga ställning, på magen, har ju inte varit aktuellt på länge. Rygg... Inte att tänka på. Gör ont i svanken på två röda. Sidan är enda alternativet... Måste dock byta sida ofta för att det inte ska göra för ont i höfter. Vaknar några gånger per natt av ont i sidan och somnad kroppsdel... Ofta en av armarna som jag knappt vågar röra för att det gör så ont... Får lirka ett tag innan det går... Fast sova och sova... Gör jag knappt... Är uppe mellan två och fyra gånger per natt på toa...

Jag har inga kläder att ta på mig... Har för länge sen tröttnat på de få plagg jag har nu.... Känns lite halvkul att gå på personalfest på fredag då...

Det som tidigare har varit så fantastikt kul, att bebisen rör sig i magen, har numera ibland blivit jävligt jobbigt... Ibland känns det som att det rör sig från eftermiddag tills jag somnar... Kan va irriterande ibland att inte få va ifred liksom...

Har alltid undrat varför gravida "vaggar" när de går. Jag har inte uppfattat att jag själv direkt ändrat gångstil.... Utom när jag precis reser mig från säng eller soffa innan alla leder är mjuka och fina. Nu har jag själv fått hitta en alternativ gångstil. Det på grund av att ett litet tryck satt igång inifrån... Känns som om någon lagt ett mindre bowlingklot i underlivet som helt enkelt tynger ner. Det gör inte ont, men trycker...

Vet att jag har lyxproblem och att det skulle kunna vara mycket värre med allt, men det är MINA problem och de ville jag gnälla över lite... Finns dock en sak som gör att jag skulle vilja vara på tjocken jämt... När jag känner mig som fetast och fulast och knappt vill gå ut och handla för att det känns som folk glor, så händer det typ ett par gånger i veckan att folk säger att jag är fin, t.om att jag ser fräsch ut... & det är inte bara  cK eller mamma som säger det... :)Det är ju inget man är så bortskämd med annars... :)

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag har en liten present till min fina fräscha flicka som kommer få dig att rysa av välbehag...

p/k

2009-04-22 @ 23:13:17
Postat av: Lisbet

Som ett bowlingklot, hm hm??? det som är så kul.



Kan trösta dig med att när allt är över så var det värt alla besvär och du kommer att ha världens gulligaste och sötaste bäbis och kan inte förstå att du klagade för dom där enstaka dagarna som det var jobbigt. Så fort går det över.

2009-04-23 @ 08:07:44
Postat av: Hellman

Du är den finaste oavsett hur du ser ut. Skönheten kommer inifrån gumman och där är du alldeles, alldeles fantastiskt vacker. Det är jobbigt det sista och man har all rätt att klaga, finns här vet du, om du behöver hjälp med städning eller något annat. Bäbisen är här förr än du anar :)

2009-04-23 @ 10:08:29
Postat av: Maloo

Perfekt med bowlingklot. Det blir de bästa knipövningarna då. Geishakulor kan slänga sig i väggen. Och knipa är nåt du behöver va bra på efter du har fått ut bowlingklotet.För tänk hur svårt det måste va att hålla kvar små geisha efter det.



Annars är det väl bara bebbens sätt att tala om att nu har jag hittat vägen ut. det dröjjer nog inte länge tills lilla Kusinkévin ser dagens ljus.



Och fin det är du alltid. Du har bara lite mer av dig att vara fin på nu. Och det är ju när man behöver höra det som mest som det värmer bäst.



Slut från Klokboken! (som nog faktiskt fick IG på sitt matteprov men är rätt klok ändå)

2009-04-24 @ 12:15:56
URL: http://malooskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0