Palmsöndag

Påskveckans första dag,  Palmsöndagen,  inledde jag med att fixa och trixa i ett rasande tempo. Kusin Carl skulle komma hit och fota cK´s lägenhet så han sen skulle kunna lägga ut den på blocket. Skulle iofs tycka att det vore bra att ha en övernattningslägenhet i stan, men jag tror cK skulle tycka att det  vore primadonnafasoner, så jag vågar inte lägga fram förslaget... ;)

Var iväg på "Maggan" och handlade till en paj jag tänkte bjuda på och på väg upp i lyan igen hämtade jag ett par flyttlådor jag hade stående i källaren. Har ju hört lite mäklartips om att bland annat inte ha det för belamrat. Fyllde kartongerna ganska snabbt utan att det blev märkbart mindre prylar i hyllorna. Packade även ner lite sängkläder och mina kläder jag vet att jag ändå inte kommer få på mej innan flytt, i en säck och hivade ner i källaren. Gjorde att det blev mer luft i skåpen att fylla med bröte.. Är faktiskt ingen samlare och brukar ta tömningar ett par ggr om året, men FAN vad man samlar på sig fort...

När så fam Ander/sson kom hade cK varit uppe en stund och vi hade fått det ok i alla fall... Det fotades, fikades och tjötades ett tag, denna första och antagligen sista gång de var på den här adressen. Nästa visit blir nog i Örslösa.. Här kan ni kolla lyan på blocket om ni vill...

Efter de hade åkt hem drog jag till Istrum där även mamma var på visit. Vi fortsatte fika vidare på den paj som blivit över efter gästerna hemma.


Var en himla god variant som gick riktigt hem hos Ewa, även om hon surade ihop totalt för att jag inte tagit med någon grädde. Vid åttasnåret kastade jag mig i soffan hos Maloo  och flabbade åt blondinerna i Wipeout och innan Van Veeteren ens hade kommit till mordplatsen låg jag och drog långa, långa stockar i soffan...


Kommentarer
Postat av: Cilla

Vad var det för mumsig paj!!!!

2009-04-08 @ 13:42:32
Postat av: mamma

den var mumsig även utan grädde (från skrea)....



En tömning är ju aldrig fel!...så säger grabbarna i verkstan flera ggr i veckan faktiskt! ;-)

2009-04-08 @ 13:48:21
Postat av: Maloo

Den gick även hem hos Maloo. Så till den milda grad att jag fick hiva den bite som var kvar på måndagen för att inte få sockerchocken. Det var nog lite försent bara...har till och med börjat knapra på mina ljuslyktedekorationer i brist på annat här hemma.Det går fort att bli sockerberoende...bara en halv paj eller så ;-)

2009-04-08 @ 21:45:27
URL: http://malooskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0