Snörvel och babykläder

Lördagen började i moll... Vaknade runt åtta och sorterade upp lite tvätt som cK gick ner och slängde in i maskinerna i källaren. Käkade frulle och funderade lite över vad som skulle inhandlas under förmiddagen på Överby. Var lite svårt att tänka på det just denna lördagmorron, då Jessies kropp bara kände sig ledsen och värdelös. Har faktiskt inte den blekaste aning om varför, men för tredje gången under denna graviditet kände jag att jag behövde ta till lipen. De andra gångerna tycker jag iofs att jag har haft skäl, om än små, men denna... Så när cK hämtat tvätten och stod och hängde upp som bäst var jag tvungen att tassa in i sovrummet och stänga dörren om mej och snyfta ut i kudden... När vi sedemera kom iväg 45 minuter senare än vad som va tänkt kändes det i alla fall mycket bättre. Tänker ibland att jag ska börja jobba lite mer på det viset. Har aldrig lipat så mkt som nu (3ggr på sju månader), men jag tror ändå inte jag toppar några listor. Känns i alla fall himla gött när lipen har lämnat kroppen :)

På Överby kollade vi runt lite på Babyproffsen, för att se om vi kunde hitta lite neutrala plagg att ha att starta med till lillbebisen. Kollade även litealternativ på skötbord. Blev dock inget inhandlat där. Gick en sväng till EM där det kändes som om vi blev tiotusentals kronor fattigare av att bara spankulera omkring. Jisses vad grejer vi behöver (läs: vill ha). Men ärligt... Fan vad dyrt allting är... Utemöbler=12.000, matgrupp till rummet=10.000, köksbord=10.000 osv, osv... Vidare till Coop och kollade vad de hade för utbud på golv och badrum och såg ännu mer stålar flaxa ur lädret... Kikade runt en sväng på "Name it" och "Polarn" som vi inte har här, men hittade till slut vad vi ville ha på H&M. Blev två body, två byxor, två mössor, två sockar och en liten munkjacka att starta med i klädväg för bebben. Resten får fyllas på senare...

Åkte hem lite halvnöjda (vi hade ju lite andra grejer än kläder till bebben på listan, men det får vi ta en annan dag) och jag körde cK till Örslösa och innebandyavslutning och åkte själv vidare till mossan en sväng. Tog en burgare på Vickan och åkte därefter hem till mamma och slängde mig i soffan... Jisses vad det tar på powern att ränna i butiker hela förmiddagen. Glömde nämna att vi var en sväng och rekade väg till Näl också, om det är dit det kommer bära hän när det är dags.. Har inte riktigt bestämt oss än...

Kolla´de en timma på en film jag just nu varken minns namn eller innehåll på och bröt därefter för Robinson. Kollade klart på filmen och drog sen hemåt. Åkte och hämtade cK hos Alex och fick dra ett bonusvarv över bögda med diverse karlar som ville hem efter innebandy, tunnabad och kortspel.

Btw... Har sugit klart på karamellen nu och tror inte det finns nåt bättre ställe på jorden att bo på än just Lindåsen, Örslösa... För blir Christer så glad att det spritter i kroppen på honom när han tänker på att vi ska bli grannar, så måste det ju va ett bra plejs att bo på ... ;)

Kommentarer
Postat av: Hellman

Hmmm.. Det här med Näl begriper jag mig inte på. Du vet ju hur mycket Hellman älskar att få pussa på bebisar på bb..

2009-04-07 @ 07:20:48
Postat av: Maloo

Näl är okej men ENBART på kristihimmelfärdshelgen (för då är jag i Vänersborg inte så långt därifrån) Vid annan tidpunkt får ni allt pallra er i väg till Skövde.

2009-04-07 @ 10:49:15
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Ida

haha det spritter allt i Ida kroppen med ;-)) ska bli himmla nice med så goa nästan grannar!! Ni hitta lite kläder,va mysigt!! Kramar!!

2009-04-07 @ 20:29:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0