Vit tisdag

När cK kom hem denna vita tisdag höll hans lilla bebbe på att leka akrobat inne i magen. cK får ju inte lika ofta som jag känna på dessa stunder, då det ofta sker på kvällen och natten och bebben gärna har en tendens att sluta så fort han kommer i närheten. Men nu låg han i sängen och såg och kände på magen som ibland var två meter ut och vände. Käkade frukost och sen gick jag med och "nattade" cK innan jag fixade mig iordning och åkte till mvc.

Där hade inget ändrats sen sist... Alla blodprover är bra, glukos-belastningen visade normala värden (ingen diabetes alltså), bra blodtryck, fina hjärtljud (148), och fortfarande för tjock... Grrrrr... Eller som de kallar det, för stort sf-mått... Men jag vet nog vad de menar...  Fick i alla fall tid imorgon för ett ultraljud för att kolla om det är mycket fostervatten eller om det är en stor bebis...

Åkte hem och ringde matematiska på Chalmers för att än en gång höra när nästa tenta går och kolla om det fanns någon man kunde ha mailkontakt med, för eventuella frågor. Studievägledaren sa att han själv var lite ringrostig på matematisk statistik, men att han skulle kolla. Om inte annat fanns det säkert någon doktorand man kunde kommendera, de skulle nog ställa upp i ren rädsla.. Bra för mej att man kan skrämma doktorander :)

Åkte till Götene och hämtades upp av Lizzy i hennes nya Saab 9-3 sportkombi

och drog upp till kullen för en lunch på Kinnekullegården. Fläsk med löksås hade de att bjuda... Gick inte av för hackor... Tog även en köpp innan vi for ner till byn igen och satte oss på fiket för nästa :)

Eftermiddagen och tidiga kvällen tillbringades hos mamma och en visit hos mormor & Ingemar, då cK mäklade idag också... Åkte hem vid 19-tiden och stekte på lite goda burgare till mig och mäklarn...

Vågade inte riktigt berätta för cK att även morgondagens utflykt redan är planerad. Han sa nämligen till mig redan måndag kväll att: "Det blir bra sen i Örslösa, när vi bor längre bort... Då kanske du inte far och flänger så hela tiden"

Det är väl såhär han vill se mig... :)



Länkar här till receptet på Lyxig chokladkolapaj om någon ville ha... Cilla... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0