Besök på mvc

Har varit på besök på mvc idag... Lite mer action på besöken nu tydligen... Utöver det vanliga blodtrycket på mig mättes livmoder och babyns hjärtljud. Blodtryck=Perfekt (minns ju aldrig de där nuffrorna). Livmodern=25 cm, helt inom normalkurvan. Hjärtljud på bebisen 144. Frågar man Expert-Hellman tyder det solklart på att det är en liten grabb där inne (poängterar att det inte går att säga på ett hjärtljud, måste va fler), andra källor hävdar flickebarn. Eftersom expert-Hellman alltid har rätt, one way or another, har jag extrafunderat på killnamn idag... Vi är liksom inte överens och fattar inte hur vi skall komma till en lösning... Jag vill INTE kompromissa. cK har som tur är släppt Kevin nu, jag har inte tvingat honom till det... Hans nya namn är simon eller Sebastian. Inte fula namn på nå´t sätt, men på mina kids NOT. Själv har jag ju såna där övermoderna namn som vanliga människor inte ens kan uttala.... Elliot (blir ju bara Eillot när cK ska säga), Måns, Melvin, Nils, Harry 

Ibland känns det skönt att det är 15 lånag veckor kvar... Förmodligen fler...

Hjälp oss att välja... Alternativt hjälp mig med tips om hur jag snärjer en karl, lurar honom att tro att han bestämt när det i själva verket är jag...

Kommentarer
Postat av: Maloo

ochguider/Halsa/barnochfamilj/Bra-mat-for-gravida/" rel="nofollow">http://www.tasteline.com/Artiklarochguider/Halsa/barnochfamilj/Bra-mat-for-gravida/



Först kommer det lite menyer för dig och din mage sedan ett recept på snärjning. det är jättelätt. Du bara talar om det tillräckligt många ggr för honom speciellt innan han somnar. När han vaknar tror han att det är han själv som kommit på den briljanta idén eller det finaste namnet. lätt som en plätt ju. Annars kan du ulysa en tävling. Klarar han inte att säga ELIott innan bäbisen är född får du välja och då väljer du ju Eliott. Eller om han klarar det så är det ju bäst att han får heta Eliott så inte CK behöver öva in nått nytt svårt namn. Eller så kan ni helt enkelt döpa honom till...Nova.

2009-02-03 @ 23:07:25
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Lisa

Haha!! Tycker faktiskt att både Måns och Melvin är jättefina namn! Tror dock att du kommer ändra dej si så där femtielva gånger innan byret kommer ut!

Elliot är oxå jättesött verkligen...men de är klart...blir de problem för cK så kanske de är bättre att hitta på något annat :) Haha!!



Hoppas allt är bra iallafall me er!



Kram kram

2009-02-04 @ 07:46:44
URL: http://mylifeonlyforyou.wordpress.com
Postat av: Linda C

Det är inte lätt när det är svårt...

Måns är jättefint tycker jag. Det kan väl den blivande fadern uttala i alla fall?

Annars tycker jag Fanny eller Freya på flickebarnet...

2009-02-04 @ 10:55:59
Postat av: Hellman

Måns, det namnet har ju funnits med dig sen urminnes tider och det är sött. Men Harry gillar jag hur mycket som helst!!!! Skulle jag få en kille till (vilket aldrig kommer att hända enligt Jocke) så gillar jag Wilfred. Udda, men än dock ett namn som går hem... Det kanske vore nåt!!! För övrigt kan jag allt om att snärja och om inte jag minns fel är inte du så dålig på det heller :)!!!

2009-02-04 @ 14:15:28
Postat av: mamma a.k.a Efva-Eivor-Ewe

Spelar det eg.nån roll vad dopnamnet blir?

Har inte klanen Ander sen urminnes tider namnat om alla nära kära?

Vem minns vad Frodo, Palmis, Doris, Boddan, Margit å sist men inte minst Gooingen hette från början? ;-)

2009-02-04 @ 17:09:02
Postat av: Maloo

Vad jag kommer ihåg hette Doris i allafall Jeff...haha DET var en jäkla tur att hon blev en Doris/Sigrid/Komandoran/Tulle tillslut.

2009-02-04 @ 17:15:47
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Helena Färg och Fantasi

max kanske?

2009-02-04 @ 20:00:59
Postat av: Jessie

Tusen tack för kommentarer och all er hjälp... Ska visa cK vad ni röstat på nu... :) Fast det är väl som Lisa säger, att man kommer ändra sig ett antal gånger innan man står vid dopfunten..

2009-02-05 @ 19:14:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0