En ny värld har öppnat sig

För säkert dryga tio år sedan var jag & Lisa på Lindex i Mariestad... Där lärde jag Lisa hemligheten i att hitta bh:ar i rätt storlek. Lisa, som förvisso var grövre på den tiden köpte stora storlekar, som 80-85, under bysten. Jag förklarade att det antagligen skulle räcka med 75 för hennes del och en lite större kupstorlek, typ D nånting.... Det blev som ett halleluja moment för henne och därefter har hon inte haft problem med bh:ar som kasar upp i ryggen eller har dålig passform.

Ett liknande halleluja moment fick jag härom dagen...

Va på lite grillkväll hos Malin & jerker i lördags. Blomsterflickan lovade att fixa nå´t snyggt som värdinnegåva och även om hon t.om sålde cykeln för att fixa pengar till sprit & fester under tiden hon gick floristutbildning i Malmö, så tror jag hon tog till sig bra av undervisningen. Hon är nämligen en jävel på att fixa kvastar... Hon hade gjort ett jättefint blomsterarrangemang där hon planterat bland annat en orkidé i en kruka... Har ofta tänkt att det är så himla synd med alla de där planterade fina arrangemangen från typ skapande händer, som man får av folk, för när man dödat dem är det ju bara att ställa undan den snygga krukan i ett skåp... Men så kom tanken... Om Carre kan göra snygga arrangemang, varför skulle då inte jag kunna? Fick några handfasta tips av experten och åkte hem att rota fram krukor med döda blommor.... Resultatet...

Före


Efter


Före


Efter


Ibland när kidsen ska göra köttbullar i skolan får jag kommentarer som: -VA??  Ska vi göra själva... Kan man det?? Är typ så jag tänker nu.... Va?? Kunde jag göra såna fina själv?? Jag vill att Carre ska kolla & säga att de är snygga... För att va första gången i alla fall... :)

Gissa vad jag kommer ha med mig som värdinnegåva från och med nu...

Kommentarer
Postat av: mamma

...det passar utmärkt även som födelsedagspresent...t.e.x. 14 feb. ;-)

Känner jag igen den n edre krukan från en födelsedagspresent t.e.x. 25/11?

Men du är jätteduktig boddan, himlans fint blev det.

2009-02-05 @ 21:18:05
Postat av: Maloo

Jag bjuder hem er snarast. För vem vill inte ha dess undebara arrangemang. Sen vill vi ju ha en match i Guitar Hero också.

2009-02-05 @ 22:07:23
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Cilla

Tjaba, här kommer den utlovade kommentaren. Du är minst lika duktig som Carre på blommor om inte snäppet bättre, men säg inte att jag sagt det:)

Kramizar och ta hand om er....

2009-02-07 @ 16:39:04
Postat av: Hellman

Oj vad du kan... Har för mig att vi fick lära oss plantera blommor redan på konsumtion....:)

2009-02-08 @ 18:40:08
Postat av: Maloo

Han vill så gärna göra en sån däringa god köttfärsås så. Nästan godare.

2009-02-08 @ 22:41:18
URL: http://malooskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0