Fredagsmys... Typ

Äntligen fredag och ruskigt bra pris på min favvomat färska räkor... 69 kr/kg på Hjertbergs... Trodde de skulle va pyttesmå och sådär albinovita som vissa är, att det var andrasortering liksom... Men det var riktigt stora fina rekor :) Kom hem vid halv fem och var tvungen att lägga mej och knoppa någon timma... Annars säger eftarenheten att jag inte ens skulle orka kolla klart finalen på "På spåret".  Gick upp, duschade, fixade med lite käk och satte mej med cK framför tv´n och högg in på det dignande skaldjursbordet... :) Så himla mysigt skulle vi ha det... Sitter ofta annars framför varsin burk och glor, respektive spelar, men ikväll skulle vi göra lika :)


cK tycker dock inte det är lika gott med räkor som jag, men om jag skalar och ser till att skalen är slängda till dagen efter tycker han också att det är jättegott... & som den expertskalare jag är så... Man har ju inte bott på framsidan för inte  :)


Köpte även lite havskräftor men kom på (igen) att jag inte gillar det... Gillar typ bara Classes egenfångade, Kerstins egenkokade kräftor... & får jag inte från dem ska det i alla fall va egenfångade, egenkokade... Nästa storjägare jag lär känna SKA va en kräftjägare... Köpte även lite röror, men då inga kan jämföras m Olskrokens räkröra m färska räkor ska jag sluta köpa sån... Pricken över i:et är i alla fall att jag hittat en sås snarlik Göteborgs och Götene-icas Caymansås... Finns i fiskboden i framnäs och heter nåt i stil med sötstark... Utan den vore räkorna inget..

Åt så vi höll på att spricka och i takt med att Oldsberg började närma sig sina sista ord i "På spårets" historia gjorde vi tabberas på faten...

Strax efter spåret började "När lammen tystnar", som jag förvisso sett flera gånger, men som är så bra att den är värd att ses igen... Vid första pausen började jag få ont i kroppen efter att ha varit i princip samma läge ett par timmar och bytte soffa. Trångt & bökigt med två personer, varav en smällfet, i samma soffa... I andra pausen vände jag mig inåt soffryggen och vilade ögonen lite... cK sa till när det började igen... I tredje pausen likadant... Fast då blev jag aldrig tillsagd... Blev istället väckt när filmen va slut...

Undrar egentligen varför man längtar till fredagarna?? Somna i soffan kan man ju göra vilken kväll som helst...

Hur ser erat fredagsmys ut???

Kommentarer
Postat av: Helena

ungefär som ert faktiskt, ambitionsnivån är på topp men... som du själv säger somna i soffan kan man ju göra vilken dag som... idag blir det i alla fall god mat, rött vin (kört redan där) chips och mys i soffan... en stund...zzzz

2009-02-21 @ 18:43:38
Postat av: Anonym

Åh... Chips.. Vad gott det låter... Ska jag köpa mej en påse när jag inte är täppt i näsan längre... Så smakerna riktigt kommer fram...

2009-02-22 @ 12:31:48
Postat av: Jessie

Skriver ALLTID Jessie överst, men det försvinner av någon anledning ibland..

2009-02-22 @ 12:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0