Sportlovshelg

Lördagen började turligt nog bättre än fredagen slutade.. Var mycket piggare... Upp och tvättade stans tvätt och börja fixa med mat och städ.. Skulle komma lite folk på melodifestivalkväll... Hade tänkt & göra det mesta under fredagen, men utslagen som ja va så fick det gå lika bra på lördagen... Fixade en liten pastabuffè med en Carbonara, en saffran & kycklingsås, en champinjon & baconsås och en vanlig köttfärssås. Blev faktiskt riktigt gott.. :) Städade och fejade ett tag också... Tyckte inte det var så illa innan, men det tar sin tid ändå. cK var och bowlade nästan hela dagen, så ja gjorde det mesta själv... Inte lätt i min nya kropp. Vill gärna bli lite andfådd & så :(

Vid sju-snåret kom Sofia, Peter, Ida, Christer, Linda & Andreas... Alldeles för vänliga som de är hade alla med sig fina värdinnegåvor på hjärtedagen.... Tusen tack... Mest imponerande var dock storjägare Anderssons gåva, hjortkött... 


Är ändå lite extra att kunna ge bort något man egenhändigt producerat. Känns lite mer speciellt då... Eller hur... Jag misstänker också att jägare är lika ivriga att berätta om hur villebrådet fälldes som en nyförlöst att berätta om hela förlossningsförloppet & jag tycker båda är lika intressant. Så nästa gång vi ses vill jag höra historien bakom köttet...
Tusen tack storjägar´n.  Hoppas bara jag är tillräckligt duktig på att anrätta så som det anstår så fint kött... Kan kanske va lättar sagt än hjort :) 

Käkade pasta och kollade på melodifastivalen.... Måns och rockarna gick vidare... Var väl bra... Spelade "Så det kan låta", parvis, och fick ännu en gång se oss besegrade av Andreas och Linda... Men då vi numera har dessa i vår ägo skall vi nog se till att rätta till siffrorna i den statistiken ganska snart



Söndagen startade som vanligt ganska sent, eftersom cK behöver sova då han ska jobba sen... Åkte ut till Framnäs och fixade lite gåvor och drog sen upp till Knnekullegården för lite söndagsmiddag då mamma och Malin båda fyllt år... Kanonfin dag.. Massor med folk som bara var ute och gick på kullen och såklart massor i backen. Hade jag inte som barn blivit skrämd av pistvakten där hade jag gärna själv kastat mig utför branten nån dag. Nu får jag vänta så länge som till vecka fem 2010, då vi har bokat stuga i Sälen... Första inbokade familjesemestern :) Undrar om de tar emot barn på nio månader i skidskola?? Jag & cK vill ju nyttja backarna själva... Annars vill väl Alma leka med kusinen hela dagarna & då måste ju nån av hennes föräldrar ha hand om henne & då kan ju de kolla lillen med.... Eller hur gör man egentligen???

Var med en sväng till mamma i Götene innan spotlovet avslutades med sedvanlig middag hos cK´s mormor kl 20.00 på söndagkvällen... Jättegod spagetti och köttfärssås (Tur att det är min älsklingsrätt, för med lördagens buffé inräknad var det min sjätte pasta m köttfärssås denna veckan :) )

Lite lätt ångest som alltid över att en ledighet är slut... Tur att det bara är sju veckor kvar till påsklov...




Kommentarer
Postat av: Hellman

Jomen det klart att lillen ska med och gå i skidskola, de är säkert vana vid det :)

2009-02-18 @ 10:22:30
Postat av: Maloo

Det bara ni skaffar en Helly Hansen ryggbärsele sen är det bara att susa ner i backarna. Och då helst inte landa på ryggen. Kanske akta sig för " Väggen" också.

2009-02-18 @ 12:16:29
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Ida

Nu är han nog nöjd Andersson =))Får tacka för senast,var super gott allting!! Vi ses den 5 mars i badkaret på Fasanbacken då ;-))

2009-02-18 @ 14:56:58
Postat av: Helena Färg och Fantasi

nu e det ju faktiskt onsdag....

2009-02-18 @ 22:25:55
Postat av: Maloo

I Gästgivarns kokbok står det många goda hjortrecept. Du kan få låna om jag får smaka...

2009-02-18 @ 22:37:17
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Jessie

Maloo... Du får ta ansvaret med ryggsäcken... Får kolla den boken hos dig nästa gång... Han brukar ju veta vad han gör...



Ida... Vilken luring... ;) verkar som om vi ses i karet den 22:a maj istället... STORT GRATTIS!!!

2009-02-20 @ 21:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0