sportlovsonsdag

Den goda trenden är bruten... Gick upp 9.45 idag.. Inte bra.. Frulle, nyhetsmorgon och surfande..... Jodå, jag skulle nog få in en bra rutin om ja vore arbetslös... cK gör allt han kan för att underlätta mina morgonrutiner..


Malin ringde och sa att vi skulle ses i Skara 13.15, utanför badet. Blev nästan lite stressigt. Ska sova där, så det blev lite väskor som skulle packas & lite annat smått o gott att tänka på... Förbi jobbet på vägen och hämtadelappen m alla telefonnummer och mailadresser till matematiska.. Fick dock aldrig iväg något mail under onsdagen i alla fall. En donken slank ner innan jag mötte upp de andra...

Kändes lite som om det var "Familjen annorlunda" som skulle in i badhuset. Jag, Malin, Carina (vuxna) Alfred, Alma, Arvid, Elsa och Stina (barn). In och byta om, duscha och ner i barnbassängen... Den värsta av de värstaste... Förutom plåster, hår och urin som finns i de storas bassäng kan man ju tänka att det finns prylar från både tvåan och trean i barnbassänger... Och vårt sällskap var inte sämre än att spä på... Ett av barnen fick en rejäl kallsup och upp kom inte bara supen, utan mer därtill... Urk... Vi bytte plats i bassängen... När de stora kidsen ville åka vattenrutchkana (hur stavas det???) ställde moster gärna upp och satt vid dess ände och kollade att allt gick rätt till... Fick en känsla av barndomens badhusbesök när jag satte tänderna i en god negerboll från Delicato då vi fikade... Efter tre timmar var "Familjen annorlunda" nöjd med badandet.. Ingen var gladare än jag när det var klart... Då inte bara för äckelbassängerna, utan även för att jag inte riktigt kände mig, i bikini och bländvit kropp, som Alma gjorde i ny "Hello Kitty-baddräkt" ... Nämligen "vackjast i väjden"....

Jag och Frodo drog till Ica och handlade lite inför kvällens middag han skulle fixa till oss... Har man lärt sig läsa kan man ju läsa recept och då kan man också laga mat.... Om han kunde... Godaste Spagetti Bolognese Istrumsborna smakat...


Buljong ska det va i


I med tomater


Nästan klart...

Kvällen fortsatte med Guitarr Hero, "Halv åtta hos mig" och "Semestersvenskar"... Vid 24-snåret intog jag o Mallan som sista gubbar bingen... Dock ej som förr, då vi låg sida vid sida i dubbelsäng (under en period då Malin var hemvändare efter ett kraschat förhållande), utan jag i gästsäng i storarummet och hon vid sin andra hälft... Lika var ändå att vi låg och lyssnade i en timma på varsin mp3, samma "Berättelse om herr Roos"

Tänker inte ens bemöda mig mer att kopiera och visa listan idag... Har ändå inte fått stryka något... Börjar brinna i knutarna gällande Pim... Men, men... Varför göra idag, det någon annan kan göra åt dig imorron..... Får se om "någon annan" kommer och erbjuder sig...




Kommentarer
Postat av: Maloo

Bäste kocken ever. Han förstörde min enportionsvana jag hade fått in.

2009-02-13 @ 18:04:24
URL: http://malooskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0