sportlovstisdag

O la la.. Trenden håller i sig... Gick upp i bra tid, ca 8.30... Hostar jävel... Är rädd att väcka cK hela tiden, men vad ska jag göra... Han har fortfarande inte byggt något hus åt mig :( Var uppe 06.20 och var på toa, men glömde såklart pissa i burken. Måste nu hålla mig till 10.20 innan jag får gå nästa gång. Surfade runt ett tag och ringde sen Lena på jobbet för att få lite tips om hur de hade gjort med målen för År 7 i engelska. Vi babblade på om ditten & datten och när vi la på var det dags för lunch. Samma som igår, makaroner och köttfärssås...

Kl 13.40 var mitt favvoprogram "Våra bästa år" slut och jag hade käkat upp lunchen. Åkte till Guldvingen och tog blodprov och lämnade pinkeprovet. Lyckades hålla mig från att göra ettan under de där fyra timmarna, men däremot gick det inte hålla tvåan borta, så idag har jag lärt mig hur man bajjar utan att pinka samtidigt.. Pröva själva.. Svårt...

Efter proverna åkte jag till Framnäs och stegade in på Syladan. Tänkte ta upp min gamla hobby under sportlovet, att sy korsstygn. Köpte en liten babytavla till den lille.... Inte för att den var sötast i världen eller för att jag vill pryda väggarna med korsstygn, utan bara för att jag vill sy... Via Hjertbergs och Willys (har hittat en fil från Falköpings mejeri som finns där som är den godaste filen) till Allvideo för att kolla om det fanns nån sportlovsfilm att hyra... Klart det inte fanns, för jag gillar ju knappt att kolla på film, så det var ju inte direkt med öppna ögon jag vevade igenom hyllorna. Hade Patrik 1.5 funnits hade jag dock tagit den. En sväng förbi Birgers ock lämna ett paket innan det bar av hemåt igen.

Klockan var då 15.20 och det var dags att väcka cK... Oj då, blev visst liggande ett tag i sängen själv istället... :) Satte sen igång med min nya hobby och har redan hunnit en bra bit på korsstygnstavlan. Visar imorron, kamerabatteriet är på laddning. Sen Pim:ade jag, med god hjälp av cK ett bra tag... Var ju riktigt kul faktiskt, särskilt att lägga till musik och så... Vi ska göra en presentation i ex MovieMaker som ska handla om något pedagogiskt minne... Min story är väl kanske inte den bästa, men det är presentationen som är det viktiga... Har bara kvar att lägga till min berättarröst... Tror jag... :)

Kl 19 var jag tvungen att bryta för "Vem vet mest" och därefter det enda programmet jag verkligen vill se "Halv åtta hos mig". Resten av kvällen bestod av surfande, sporadiskt tv-tittande och korsstygn... Knoppade inte in förrän efter 24...

Avprickning av listan:

# Räkna matte
# Läsa mycket böcker (det mest frivilliga och bekväma måstet jag har :) )
("Måsten" som spänner sig över hela lovet)

# Gå till vårdcentralen och lämna pinkeprov och ta blodprov
# Kolla upp när nästa tenta går
# Pim 3 (Datautbildning med jobbet. Sista steget som ska va klart innan veckan är slut)
# Börja skriva omdömen inför utvecklingssamtalen för år 7 som kommer snart. Har ca 80 7:or (och lika många 8:or och 9:or när det blir dags för dem), så det är lika bra att börja beta av. Alla skall ha varsitt litet personligt omdöme och inte minst förslag på hur de kan utvecklas. Tur att skolkatalogen finns när man inte riktigt minns vem det var som va vem nu igen :).
# Leta rätt på en viktig nyckelknippa
# Skriva lokala mål i Hkk för år 7 inför utvecklingssamtalen. Hmmm... Trodde det var sånt skolverket var till för...

# Baka bullar
# Lägga ut gammal kurslitteratur på Tradera

Har inte räknat nå´n matte... Är fortfarande förbannad för att jag inte kan något... Läste gjorde jag när jag la mig. Berättelsen om herr Roos, Håkan Nesser. Har inte kollat upp nästa tenta. Tror att lappen m alla nummer liger på jobbet. Ska åka förbi där sen... Har ju pim:at lite, men kan inte stryka helt och hållet... Tänkte lagt ut några böcker på Tradera igår, men sket i det när jag inte orkade ta fram hushållsvågen och portolistor på nätet för att kolla fraktavgift... En annan dag... Omdömen till sjuor... Äh... En annan dag också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0