sportlovstorsdag

Starx före åtta kom en liten Alma in till mig i storarummet och bara ville kolla vem det var som hostade så... Vi knoppade en stund ihop i 80-sängen innan Affe kom in till oss och frågade om vi inte skulle gå och sjunga för mamma... Klart vi skulle... Alfred fixade en macka och jag kokade te. Satte fina tulpaner, som vi köpt dan innan i vas och satte allt på en bricka av guld och gick in och sjöng...



När firande och frukost var över satte jag igång med en liten överraskning till Hellman. Hon pratade för längesen om Blombackas goda kolafyllda havrekakor, som jag med bestämdhet sa att jag kunde fixa lika goda... Jag hoppas de var det.... När jag ändå var i farten gjorde jag även lite kärleksmums, som visade sig vara Jockes favorit i kakdjungeln. Vilken tur... Åkte hem till Karin där bara Belle-bus var hemma idag, vilket gjorde att vi fick lite vuxentid, lite snack kvinna till kvinna så att säga... Utan var tredje ord avbrutet av någon av ligisterna nedan... :) 


Alvin (längst t v) har i alla fall personligen ringt och berättat hur underbara kakorna var... Klart jag blev smickrad, men samtidigt lite orolig... Hellman, vi måste ta en kurs... Dina barn får inte bli som vissa elever i skolan som inte har en aning om att man kan göra mos utan pulver osv... Exemplen är otaliga... Det är inte bara Blombacka som kan baka kakor. Fru Lövgren kan också...

Efter besöket i Ardala mötte jag upp cK på OKQ8 i Skara och åkte till Skövde till babyproffsen för att se om vi kunde komma överens om en vagn till den lille... Har aldrig hör någon annan kille lägga sig i kvinnoangelägenheter som namn och vagn som min cK... Vi kom i alla fall slutligenöverens om en Emmaljunga. För att kolla rätt chassi och färg på både sitt-och liggvagn så klicka på "City cross" och välj "black". Scrollar man ner på samma sida man valde "City cross" ser man "Citykorgen", liggvagnen... Även denna valde vi i "Black". Stackars lilla barn.. Kommer bli kokt i sommar för att mamma ville ha den färgen... Hade pappa fått välja även färgen hade det blivit "Brown check" eller "Jungle"...

cK´s matdag idag... Alltid lika spännande att se vad man får... Blev en god burgare på Max. När vi kom hem stack cK iväg på lite music-quiz på Harrys (måste kolla upp om de verkligen har öppet till halv fyra, det hade de inte så länge jag hängde ute i alla fall) och jag kollade "Du är vad du äter" (inspiration till i maj) och Knutby...

Listan??? Ingen idé att visa idag heller...


Kommentarer
Postat av: Maloo

Kanske inte mitt mest smickrande kort men man får väl bjuda på sig själv nån gång.

2009-02-15 @ 13:28:03
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Helena Färg och Fantasi

Vad vore dagen utan dig och din systers bloggar :) inte värt att vakna ens :))

2009-02-15 @ 15:42:04
Postat av: Hellman

Åh, vad de är söta mina godingar!! Jorå jag lovar att jag ska lära dem att baka dessa utsökta kakor, kanske inte lika bra som du men än dock....

2009-02-16 @ 13:25:57
Postat av: Maloo

Nja, nu är det väl inte så att det bara är det plagget som är lite trångt. Så det skadar nog inte va??

2009-02-16 @ 20:58:37
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Jessie

Helena: Du är rolig du :)

Hellman: Tack!

2009-02-16 @ 23:00:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0