avancemang

Idag har cK överträffat sig själv... Någon bland de första dagarna vi träffades, för ett och ett halvt år sedan, lagade ck köttfärssås och spagetti till mig... Sen dess har han inte rört en pinal i köket... Förutom när han tvingas plocka ur diskmaskinen, men då rör han mest till det... Sen en tid tillbaka har vi i vårt hushåll, som jag tidigare berättat, infört en cK-lagar-maten-dag, för att få någon sorts jämlikhet i det lilla hushållet... Har hittills varit en salig blandning av diverse hel och halvfabrikat som serverats den dagen... Förra torsdagen var vi i skövde och då passade han på att bjuda på Max... Men så i morse när han kom hem från jobbet hade han klurat på om han skulle klara av att fixa en rätt helt och hållet från grunden, som han blivit illa sugen på under natten... Och OM han gjorde... Ikväll på Kvarnegårdsgatans kvarterskrog fanns panerad rödspätta (jag sa att spätta är rödmärkt på wwf`s miljölista, men inget kunde hindra honom) a la cK på menyn. Allt lagat från grunden.... Även remouladen.... Fast inte av cK, utan av Mr Findus... :)

Här kommer ett litet smakprov till er med...


cK förbereder spättan


Steker den egenhändigt panerade spättan


Provsmakade tydligen en halv


det färdiga resultatet :)

Världens duktigaste kock


Kommentarer
Postat av: mamma

WOW..den mannen kan verkligen trolla med maten. På den övre bilden räknar jag till 3 spättor, på den undre till 3 1/2 å då har han ändå provsmakat en halv.

Dock på den allra översta bilden ser han ut å är klädd som om "spättan" skulle vara av nåt helt annat slag än fisk...haha



Blev tipsad om en helt ny thai på Källaregatan, kanske testa den nån dag?

2009-01-30 @ 10:32:14
Postat av: Maloo

Han ser ju precis ut som Jamie Oliwer...den nakne kocken du vet...

2009-01-30 @ 18:24:20
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Jessie

Japp Ewa, kan vi... Är samma kedja som i Skara tror jag... Eller tänker jag helt fel... Var det samma som utanför Lisens i Götet.. Äh jag blir snurrig...

2009-02-03 @ 22:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0