Fullt normal baby

Tjohooo!!! Jag visste väl att inte min baby skulle va efter på nå´t sätt... Efter vecka 20 skulle man ju kunna känna sparkar och rörelser från den lille... Men som jag berättade i förra inlägget kunde jag och cK på 20-veckorsdagen inte känna ett skvatt.

När jag gick och la mig igår kväll låg jag ett tag och läste en bok när det helt plötsligt började röra i magen på mej... En liten tvättmaskin satte igång och snurrade några varv innan jag fick en pärla rätt i magen...Innifrån då... Kände med handen och blev varse att det var fullt pådrag där inne. Ropade på cK som också kom ock kände på magen och därmed också fick känna sin lille bebbe röra sig för första gången... Insåg då att jag känt känslan tidigare, men inte utifrån liksom.. Bara inifrån...Så vårt barn följer sin kurva precis som han ska (får Ewas stolta min i ansiktet).

Tror att det var denna nya upptäckt som resulterade i den dröm jag hade under natten.. Jag gick omkring och hade en bebis i magen... Och när den ville komma ut en sväng släppte jag bara ut den lille... kattungen.... satte på hans koppel och band honom under ett träd, så han kunde ligga där i skuggan och lata sig... Jag visste dock att han skulle tillbaka in i magen sen, för han var ju inte fullgången ännu.. det sista jag minns från drömmen är att jag inte hade den blekaste aning om hur jag skulle få tillbaka kattungen i magen...

Lite oroväckande nu att både jag och Soffan har drömt om att jag skall få kattungar istället ett barn... Men va fan... Finns det inte bröd får man ju som bekant äta limpa...

Kommentarer
Postat av: stolt-mamma-mormor

vohooo du har en fotbollspelare i magen (sjunger go, go gröna go, go vita).

Å vad "få tillbaka nåt in i magen" anbelangar så kan du ju ta ett snack med unge herr Fisher (som f.ö. har utnämnt dig till sin favorit kan det ha med nåt dataspel å göra tro?)

När han väl hade fått en förklaring (vid ca 5 års ålder) hur bebisar kom ut ur magen bad han sin mamma å stoppa in honom så han fick göra entré igen!

ungar är härliga...

2009-01-07 @ 16:45:30
Postat av: Lisa

Haha!! Klart du inte får kattungar... De blir nog en bowlande partypingla som kommer ut!!



Hoppas allt är bra med er annars!! Gott nytt år på er båda...alla tre!!!



Kramelikram

2009-01-07 @ 17:35:12
URL: http://mylifeonlyforyou.wordpress.com
Postat av: Ida

Åh va mysigt,det är en häftig samtidigt lite otäck känsla det där när man känner första kicken,tror nästan man har en liten ailen därinne =)) Nu får ni snart komma å häls på i nya huset har sovit 2 nätter där nu,allt är lite halvrörigt än så länge=)

2009-01-07 @ 18:06:32
Postat av: Jessie

Ja.. Har ju som tur var sett på ultraljudet att det var armar och ben, och inte fyra tassar... Annars skulle man ju börja undra... Gud vad kul att ni flyttat in Ida... Ja, det måste vi verkligen få komma och kolla på... Fast jag antagligen kommer dö av avund... ;)

2009-01-07 @ 19:10:16
Postat av: Hellman

Åh, vad härligt, och kul att blivande pappan oxå fick känna...

2009-01-07 @ 20:30:09
Postat av: Maloo

4 tassar kan lätt misstagas för 2 armar och två ben så man kan aldrig vara säker.Men jag lyckades ju få två av rätt art så det ska nog gå bra för dig också. Söt blir den ju i vilket fall med såna föräldrar ;-)

2009-01-07 @ 21:47:50
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Linda C

Visst är det mysigt att känna de små "buffarna". Då är man ju extra säker på att det verkligen finns någon därinne, trots att man sett denne någon tidigare på ultraljud.

2009-01-09 @ 12:58:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0