Helgen v 3

Hade väl lite myskväll här solo allena på frdagskvällen... cK var på jobbfest i Skara och jag var som vanligt dödens trött för att orka göra annat än att äta... Har hitta en ny vän i grönsakshyllan (som ni andra säkert hitta för länge sen, men för mig är den ny). Bland alla de där färdighackade salladspåsarna finns ett grekiskt kit

I en påse får man en god sallad för det enkla hushållet... Är egentligen oförskämt dyrt (ca 25kr) tycker jag, men är samtidigt ruskigt trött på att hacka och skiva varje dag, så det kan det va värt. Då äter jag i all fall...



Till salladen åt jag en, om jag får säga det själv-och det får jag ju här,  jävligt god lax med spenatpasta. Laxen skall ligga en stund i bland annat limesaft innan den steks och i pastan är det spenat, citron, citronskal och färsk riven pepparrot... Mumma...



På lördagkvällen var jag, cK, Lina och Mikii och bowlade här i stan... Jag låg tvåa efter första serien men tappade och kom totalt trea före Lina...

Mikii


cK

Käkade också lite gött på hallen innan vi åkte hem till oss en sväng... Vi gamla för att vila våra trötta ben och ungdomarna för att vänta in sina vänner för att åka till stadens hotell för att fröjda sig...


Lina & Mikii

Malin och Patrik kom också förbi en kortis för att ta sig ett järn innan de gick fram


Malin & Lina

En stund efter att barnen gått ut på lokal vaknade jag i soffan av att det var trångt och gjorde illa ont i min höft... Jag hade visst somnat & cK med, liggande skavfötters med mig i tresoffan... Trångt as hell, så hans ben ligger på min höft som fått hela mina ben att somna och ömma som tusan... Två slagna blivande småbarnsföräldrar stapplar in i sängen och får inse att en bowlingmatch och en bit mat är numera vad som kallas helg...

Kommentarer
Postat av: Linda C

Välkommen in i gänget. Vi tillbringade lördagen med att äta mackor framför TV:n tillsammans med en övertrött Anton som ABSLOUT INTE ville somna...Det här med "vuxentid" var ju bara att glömma. Vänta bara tils "Kevin" kommer..."Han" (fast jag tror ju att det blir en hon) lär ju hålla er sysselsatta många helger framöver...

Men för det mesta är det faktiskt ganska mysigt... Vad är väl en utekväll på stadens hotell när man kan snosa på sin lilla bebis som ligger och sover tryggt i ens famn?

2009-01-22 @ 11:31:26
Postat av: mamma

Doris å Fahlgren...

Uppmaningen i min kommentar i förra inläget var enbart till cK...INTE TILL ER!! ;-)

2009-01-22 @ 16:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0