ute i god tid

Jag kan ibland känna mig lite bakom... Men då är det tur att jag har cK, för han är alltid steget före liksom...

Varje år får han och alla andra i bowlingklubben stå två dagar var i garderoben på bowlinghallens pubkvällar. cK hade dock bara fått en dag, då detta var juldagen räknades den väl som lite extra. cK vill ju som alla andra ha en fröjdefull jul och inte vistas bland en massa fyllbultar, så han bytte bort sin juldag mot två andra dagar, med den kille som inte skulle göra något speciellt då ändå...

Idag på morron satt vi i soffan och intog frukost när han börjar fundera på vilken dag det egentligen var han har fått... Kan det vara ikväll, undrar cK. Skulle va lite trist i så fall eftersom jag just nu fixar inför lite familjemiddag ikväll, med porterstek och allt vad det innebär. Han kollade internet och såg till sin lättnad att det inte var förrän 11:e April som han skulle stå i garderoben... Men det gjorde ju ändå inget, för det börjar ju bli dags att hålla sig nykter vid den tiden ändå... Om man behöver dra en vända till Skövde eller så...

Efter en stund hämtade jag en penna för att skriva in det i almanackan... Lika bra att göra det, så det inte glöms bort liksom... Börjar bläddra månaderna fram och hamnar på April.... Det blir på mitt påsklov det, sa jag och börjar följa raderna i almanackan med pennan... Det är på lördagen... Det är ju för fan...



GLAD PÅSK min älskade, älskade cK... :)

Kommentarer
Postat av: Maloo

Jo men det blev ju mycket bättre än juldagen då. Det bryukar ju inte va sååå många fyllebultar ute på påskafton. En och annan sabba bara...hahaha

2009-01-03 @ 15:31:21
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: mamma

Va???..inga fyllebultar ute?..å jag som precis erbjutt cK å ta hans pass...hade ju hoppats på hugg! ;-)

2009-01-03 @ 15:47:15
Postat av: Hellman

Smart.. :)

2009-01-03 @ 21:19:30
Postat av: Ida

hahaha =)) Stackars Conny,han har det inte lätt ibland ;-))

2009-01-03 @ 21:56:47
Postat av: mamma

Tack för en jättegod middag å en trevlig kväll jessie & cK

2009-01-04 @ 16:50:37
Postat av: Jessie

Ska bli himla kul att se hur han tar sej ur detta... :)

2009-01-04 @ 17:30:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0