Det som inte dödar, det härdar...

Puh... Första gången sen lilla grodan föddes som jag känner att jag sitter framför datorn (eller överhuvudtaget gör något som inte har med bebis eller flytt att göra)  utan att stressen bara ilar i hela kroppen.... Har ju varit en lite hektisk tid som jag nästan kan säga började med den där maginfluensan torsdagen den 14:e maj... Dagen efter ville grabben göra entré & ingen var gladare än jag att han ville komma en vecka tidigare. Dels för att jag visste att han var stor redan då och dels för att det skulle passa bättre med flytten... Kom hem dagen efter och allt var frid och fröjd... Hade mina "tredagarstårar" på Elliots femte dag, då jag pep för att han inte var så förtjust i att ta min ena tutte och för att den han ville ha började bli riktigt sårig och jävlig. Fick dessutom för mig att cK inte längre ville ha sin son... Att han ångrat sig liksom... Ryckte upp mig när grodan nästa amning helt sonika tar den andra tutten och äter lika bra på den... Som om han inte gjort annat.. Efter ett par dagar var även den vårta en stor sårskorpa... Hyrde en pump och började mata på flaska... Packade kartonger, pumpade, packade, pumpade & helt plötsligt var det onsdagen den 27:e och flyttlasset gick.. Var väl egentligen nu det riktiga kaoset började... Trodde på nåt sätt att allt skulle va uppackat på kvällen... Det var det ju typ inte... Såhär en dryg vecka senare letar jag fortfarande efter grejer jag behöver. Men som jag tidigare sagt kommer jag aldrig mer flytta, förutom när Elliot flyttar mig till ålderdomshemmet, så jag har tid att packa upp och få ordning på torpet. Nu tänker jag mest ägna mig åt min lille knodd, som har fått vanan att sova på dagen o va vaken på natten... Så det är bäst att hoppa i säng nu så jag får ett par timmar innan han sätter fart...
Mamma & Malin hjälper till att packa upp


Första frullen i nya huset... På finporslin (har inte hittat något annat än)


Lite grillkväll och uppvisning av hus oc Elliot för Andreas, Linda, Christer & Ida


Linda, Ida och lilla grodan som fick jättefina presenter av allihop... Tack så mycket...



Vill passa på att tacka Andreas tusenfalt för all ved vi fick... Skulle bara önska att du kan få cK att förstå att den skall användas nu också...

Kommentarer
Postat av: Maloo

Herregud....är jag gravid också eller...nu jäklar får jag ta tag i det hela. Rädd för att Ck vill lämna tillbaka sin son behöver du inte va...inte med den kärleksfulla min han hade på det kortet ;-)



Till Efwa säger jag bara..."det är slut på veckan, det är dags för fredagsmyyys"

2009-06-08 @ 11:15:25
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!

Hoppas att conny har tänkt om gällande veden så att ni inte sitter där alldeles blåfrusna. Jag hoppas att ni eldar ordentligt i den öppna spisen och bara njutar av att det faktiskt är ganska skönt att ha det lite så där behagligt varmt inomhus som de flesta andra har det :)

2009-06-09 @ 19:30:26
Postat av: Anonym

Oj! Linda var det som skickade förra inlägget :)

2009-06-09 @ 19:32:18
Postat av: storjägarn/mr 6-pack

conny!! använd veden annars kommer jag och hämtar den!!

2009-06-12 @ 13:56:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0