Värmande för ett modershjärta

Var på IKEA och handlade lite nya grunkor till hemmet igår.  Alltid lika kul att va där. Man hittar alltid lite nya prylar man bara behöver. Standard, som alltid åker ner i korgen oavsett hur mycket jag har av den varan hemma, är värmeljus, toaborstar ( nu tänker ni att jag är ett snusko som bara byter när jag är på IKEA typ en gång om året, men jag köper oftast två) och ett tvåpack skärbrädor.  Köpte även en bokhylla till kontoret, en hallmöbel, en byrå, gardinstänger och en massa annat viktigt...

När allt va klart åkte vi till Jula och cK fick äntligen köpa sig sin älskade, älskade gräsklippare som han har längtat efter så länge och som jag befarade så skulle gräset klippas innan jag fick en enda liten skruv idragen i de nya möblerna...

Sist men inte minst så käkade vi på Sibylla innan vi skulle hem. Där stod två tjejer framför oss i kön. När de vänder sig om för att sätta sig tittar de på lillkillen i sin bilstol och blir sådär glada att se en bebis som endel människor blir. De tisslade med varann om hans små söta fötter och den ena tjejen säger till mig... "Vilken fantastiskt vacker bebis du har"... Gissa om mamsens bröst höll på att spricka av stolthet. Ewa, du måste lära mig att göra den där minen du gjorde när du var stolt över oss... Varsågoda och njut av min fantastiskt vackra bebis ni med... ;)


Pappa är bra rolig.. Tar på brallorna bak och fram och drar upp dem till armhålorna...




Det är jag som är lilla grodan



Ska ta och berätta om flytt & annat vid mer tid... So long..

Kommentarer
Postat av: Ida

Åh lille godingen,förstår att mamsens hjärta blev varm av dom orden man blir verligen glad när man får höra sånt =)Skoj å ha varit på ikea där hittar man alltid saker,kul å börja få lite ordning på torpet kan jag tro kommer bli super duper!! Pussa på Elliot från oss! Kram!!

2009-06-03 @ 20:55:57
Postat av: Anonym

Hej, ja han är verkligen söt, skönt att ni verkar må bra allihop. Jag har inte fattat vart ni har flyttat "världens ände" eller?? Går det att göra ett besök över dagen om man kommer från Älvängen eller? Har ju snart sommarlov och tänkte att det vore hemskt kul att se er live. Kram Helene

2009-06-04 @ 17:47:17
Postat av: Maloo

Toaborsta köper man alltid två av, vare sig man råkar ränna på IKEA varannan månad ett tag. Detär bra att ha under mer IKEA-fattiga tider. Att lill-killen var söt, det visste jag redan innan de där tjejerna tisslade och tasslade om det. Och halsbyxor...det måste han fått från morfar Lole.



Nä nu ska jag leta reda på rabarbercupcakerecept.

2009-06-05 @ 18:53:50
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Jessie

Helene: Nej... Vi bor inte i världens ände.. Bara strax utanför LiDköping... Så kasta in er i bilen så är ni här på ett par timmar... Det vore verkligen jättekul.. Då kan ju du få tillbaka din bok som jag har lånat. Främja elevers lärande genom elevinflytande tror jag det var... Har du kvar ditt mobilnummer från förr?? :)



Maloo: Hjälp mig att ta bort räknaren!!!

2009-06-06 @ 01:07:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0