Elliot Vs. Harry....

... Vet inte ännu vad det blir, men det är i alla fall dessa två namn som fightas om att tilldelas den lille grabben. Han verkar brås på mor, då han inte har större krav på livet än lite lugn och ro med småinslag av action då och då... Det visade han redan när han ville ut... Lugnt och fint... Det var bara pappa som ville ha dramatik, klä sig i MacGyver-dräkten och förlösa mamma helt själv... Ska ta allt från början... Så som jag minns det...

To em/kväll: Mår lite illa hela eftermiddagen och kvällen och ligger mest på soffan. cK servar med äpple men när han senare kommer in i rummer med nystekta burgare till sig själv, får jag kasta mig över holken... Blir en likadan veva innan det är dags att knoppa. Är sen uppe nästan hela natten. Hänger över holken säkert fem-sju gånger till av att bara ha druckit lite vatten. Svårt att sova för att höfter och sidor värker som vanligt och pissar ju i parti och minut.

Fre: Går upp tidigt och får tyvärr sjukanmäla mig min sista dag på jobbet... Elle ja, tur var väl det... Kvart i 12, när jag, om jag jobbat, precis hade börjat min andra lektion, låg jag i sängen och tyckte det knyckte till nere vid magen/muffen nånstans... Gick upp på toa och sen in till sovrummet för att ta på mej ett par trosor... Då kom floden... Elle ja... Götene-ån i alla fall... Väntade en stund och när det fortsatte rinna ringde vi förlossningen som sa att vi skulle komma in dit. Behövde inte köra i 120, men skulle inte gå och dra hemma heller... Det gillade inte cK... I hans huvud har vi ju kommit körande i 220km/h och när polisen stoppat oss och insett det kritiska läget har vi fått poliseskort ända fram istället för böter.... Nu blev det inte så :) La in en tvätt som jag tänkte hänga när vi kom hem efter kontrollen...

Väl framme ungefär 13.30, fick vi komma in i ett rum och mest vänta... Många barn som ville ut idag... Jag fick hålla mig på rummet, eftersom jag eventuellt kunde smitta med maginfluensa... Hade först bara lite, lite mensvärk sådär & det står i journalen att värkarna började 15:00, därefter är allt ganska diffust... Hade lite apparater på magen som visade Bebisens hjärtljud och mina värkar (Hellman, vad heter det??)... Häftigt att se på en apparat att man har ont... Inte så himla farligt än i alla fall.... 17:00, etablerade värkar... Vad det nu innebär... Duschar ett tag, men är jobbigt att stå, sitta eller ens bara va... cK är och köper burgare, som jag var sugen på när han åkte, eftersom jag inte ätit sen typ 14:00 dagen innan... Men när han kommer är det inte att tänka på... Hör i alla fall hur barnmorskan tvingar honom att ge mig sin cola... Gott det...

Börjar tänka tankar som hur det skulle vara på "andra sidan"... Kände att jag inte hade lust att va med mer, men hade ju ingen aning om huruvuda jag var larvig eller inte... Ingen aning om var det skulle sluta ju... Typ 17:30 får jag bekräftelsen... Öppen fem... DUKTIG. Kan inte komma till någon sal, då jag med eventuell influensa skall ha speciellt rum, ock kan då heller inte få lustgas riktigt än... Strax före 19:00 kommer barmorskestudenten, som var med nästan hela tiden, och säger att det de kan erbjuda nu innan jag kommit till förlossningssalen är akupunktur eller sterila kvaddlar... Akupunktur låter för mig konstigt... Men ta det andra... Bara det går fort... Får 19:01 tusen nålar i ryggen & 19:10 får vi komma in i rummet och få lustgas... Lovley... 

Går lite, sitter på boll lite... Ligger på sidan.. Ligger på andra sidan... 20:00, öppen 10...  Får vid 21 något dropp... För att värkarna är för korta.... 22:20 krystvärkar.... Känns faktiskt gött att få knöööka.. Inte bara ha ont till ingen nytta (som det kändes i alla fall).. Har svårt med uppfattningen runt omkring men tror att jag & cK är själva i rummet och säger att han ska ringa, för grabben är på väg... Nej, då säger cK... Som numera blivit MacGyver... Han kommer inte... Jo... Ring han kommer... Nej då... Säger MacGyver i samma stund som han ser lilla håret komma fram.... Ringer på klockan och in kommer barnmorskan som fattar läget och ringer snabbt som attan på en till... Två sekunder senare, 22:40,  är huvudet ute och direkt efter resten av den 4205g store grabben.... Nästan förlöst av sin duktige far :)

Välkommen världens finaste bebis

 


Grabben och hans barnmorska tar igen sig efter pärsen...




P.s Tvätten blev inte hängd den fredagen....

Kommentarer
Postat av: Lisbet

Grattis till den lille. Vad söt han är mamma upp i dagen, eller? Ta det lugnt och njut nu så ses vi väl snart på vallen.

2009-05-18 @ 16:22:36
Postat av: Anonym

Grattis till den lille ängeln, han är bedårande söt och förstås mamma upp ida'n;) Skönt att allt gick bra, ha det så gött och njuuuuut!!!!

Kramizar

2009-05-18 @ 18:31:05
Postat av: Linda

Hej och grattis! Så söt, så söt! Kul att läsa den lilla storyn. Va tryggt att dom har så bra och uppmärksam personal på BB ;)

2009-05-18 @ 18:56:33
Postat av: Linda

Grattis!Så söt, så söt! Kul att läsa den lilla storyn. Tryggt att dom har så bra och uppmärksam personal på BB ;)

2009-05-18 @ 18:58:45
Postat av: Helena

åh vilken gullig krabat..elliot tycker jag han ser ut som ...

2009-05-18 @ 21:27:05
Postat av: mamma/mormor

Jag har fått nosa på den lilla ljuvliga gossen idag å jag är säker på att han kommer å bli nåt riktigt stort. Jag tycker att han är väldigt lik min farfar Evert Ander, å den gubben var minsann kommunalfullmäktiges ordförande han!

2009-05-18 @ 21:30:58
Postat av: Maloo

Jag som nu har sett honom lajv kan bara konstatera att det finns bara två bebisar till i hela världen som jag har sett som har vart lika söt som han. Och dom två bebisarna satt hela vägen hem och tyckte att deras kusin var den mjukaste, sötaste som dom hade sett. Krama lill-killen från moster.

2009-05-18 @ 21:46:59
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grattis till eran "lille" kille skönt att allt gick bra. Många kramar Helene familjen hälsar

2009-05-18 @ 21:59:10
Postat av: Du har oss i hasorna...

...för nu vill vi ju andra råttor också så klart ha en liten bebis!

Men du var först, så grattis igen!

Och vi är givetvis är väldigt stolta över dig och din lilla familj!

Kram

The old one

2009-05-18 @ 23:50:09
Postat av: Lisbet

Grattis till er alla. Tycker nog också att det är en liten Elliot, för heter inte Albansson nya hundvalp Harry? Fast den lille var också väldans söt. Men kommunfullmäktiges ordförande? nu har nog mormor gått lite för långt. Han är ju inte en vecka än. Ska han inte få välja själv? Krama honom från mig och ta ner honom till vallen snart.

2009-05-19 @ 14:56:12
Postat av: Malin F

Vad fin han är Jessie! Hoppas allt går bra med allt. Kommer snart o kollar på bäbben.. Hälsa HP o lillen!

2009-05-19 @ 17:28:45
Postat av: Ida

Åh vilken liten sötsak,så fin!! Skönt att allt gick så bra,men ont gör det men det konstigaste är att man glömmer väldigt fort å tur är väl det =)) Ta hand om varann å njut nu.Vi längtar att få se det lilla underverket!! Kramar!!

2009-05-19 @ 22:54:50
Postat av: Anna G

Grattiss Jesse o Conny till er lilla harry/Eliot!! Jag röstar på Eliot då min franska bulldog ska heta harry,, blir ju kass..

Jag är mycket stolt över mitt fina kusinbarn!! :)

massa kramar!

2009-05-20 @ 18:40:35
Postat av: Hellman

Han är helt klart en Harry. Det visade han på sättet han kom ut. Stor och stark och snabb!! Precis som en Harry ska vara :) Dessutom passar ju Harry ihop med det gulliga tjejnamnet som sedan följer...

2009-05-21 @ 12:05:46
Postat av: Sofia Cederholm

Sicken liten sötnos!!

Jag får rösta på Harry, då jag hoppas på en egen framtida son vid namn Elliot... ;) Harry är ju tufft ju!! :)

Stort GRATTIS vilket namn det än blir! Hoppas ni mår bra och kram på er alla tre.

Andreas (Johnson) hälsar oxå!



Ps. Lillkillen är född på en väldigt fin dag. Min mors födelsedag och MIN NAMNSDAG!! ;)

2009-05-22 @ 12:37:48
URL: http://imitthjerta.blogspot.com
Postat av: Jessie

Tusen tack allihop för alla fina gratulationer... de värmer...

2009-05-23 @ 21:38:56
Postat av: Jessie

Sofia: Kul att du är här och kikar... Verkar som att det eventuellt kommer bli två små Elliotar i Örslösaskolan nu då :) men vi får ta det... Kanske kan va en fördel för dem när Elliot gjort nå´n skit på rasten... "Det var inte jag, det var han den där andra Elliot" :)

2009-05-23 @ 21:55:17
Postat av: Sofia

Haha! Ja den kan de ju köra med i så fall...



Det var Ida som tipsade om din sida, kul att få se alla söta bilder på lillkillen och läsa lite grann! Hörde oxå att ni får huset i veckan, sköjj!!

Hojjta om ni behöver bärhjälp eller nåt! :)

2009-05-25 @ 20:21:13
URL: http://imitthjerta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0