Vårrundan

I lördags åkta jag, mamma och maloo vårrundan på kinnekulle. Diverse olika hantverkare och försäljare på och runt kullen märks ut med nummer och folk åker omkring i sina bilar för att besöka dessa och förhoppningsvis handla lite. Tänkte ett antal gånger under dagen på stackars miljön som fick ta emot en hel del koldioxidutsläpp från alla bilar under helgen. Ska nog aldrig mer bidra till det... I alla fall inte som gravid. Redan vid första stoppet, Hällekis tomater, insåg jag att det skulle bli ganska jobbigt med alla ur-och-i-stigningar i bilen, för att inte tala om jakten efter toaletter. De hade i alla fall en på tomatstället. Köpte goda plommontomater och en tomatchutney och en tomatsalsa vilka senare visade sig vara givna succéer till grillat..

Vid lunchdags var det läge att stanna och äta en god pizza på en pizzeria på Kinnekulle... Gör er dock ej besväret att leta efter den om ni är ute och åker, den är bara öppen just denna helg varje år.



Gott var det, men inte särskilt mättande.... Fick proppa i oss av både ramslöksbaguetten vi köpt tidigare och glass... Många stopp senare åkte vi via Halvfara för att kolla på nytillskotter Harry och därefter hem till Götene för att handla till kvällens grillning i Istrum...


(Bara så ni ver fam Carell/Albansson, så har jag praktiskt taget redan döpt min hund till Karl-Magnus)

Handlade på Ica och åkte hem till mamma för en liten nap innan vi drog vidare till Istrum. Vilket kalas... Jag säger då det.... Biffar, kyckling på citrongrässpett och kotletter på grillen... Olika tomatsåser och chutney från dagens skörd, fransk potatissallad, Idas goda äppleröra, tzatziki, hummus, persiljesmör... You name it... & allt detta efter en förrätt bestående av små tmjanknäcke med olivtapenade...


Jag glömde nämna brieosten... Antagligen för att jag inte får smaka...


Det dignande bordet




Maloo förser sig av allsköns läckerheter


Affo åt med god aptit... Även om armen värkte... (Läs mer om det här)

Vid åttasnåret började det bli lite kyligt, så vi packade in oss och bänkade oss framför Robinson... Med en supersmarrig rabarberkaka hämtad från Lejla på landet...

Kommentarer
Postat av: mamma

Ja det var en Ander"boff" av högsta dignitet...

En liten korrigering bara, persiljesmöret innehöll ingen persilja men väl ramslök...

Jag plockade den själv "nära vägkanten där vem som helst kunde ha..." ;-)

2009-05-06 @ 12:52:49
Postat av: Jessie

Ja just det... Stämmer bra det... Förresten.. På den där oenigheten vi hade, där jag sa att jag var osäker, men visste att jag hade rätt... Kollade min almanacka och såg att vi var i Götet på lördagen och att jag hade jobbat på K-gården på söndagen... Så jag tror jag har rätt... :)

2009-05-06 @ 19:40:45
Postat av: mamma

Meeeeeeeeeeen, då hade jag åxå rätt jue!

2009-05-06 @ 21:44:40
Postat av: Hellman

Dax för kort på magen...

2009-05-10 @ 22:37:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0