Stora julbaket

Idag har jag avverkat stora julbaket. Tydligen ett måste på julbordet, för när jag förra året sa till mamma att jag skiter i det i år, ville hon att jag bara skulle göra några... Som om det vore skillnad på att göra fyra kakor mot åtta...



För att glädja mamma extra i år så bakade jag några kakor precis som hon vill ha dem... Hoppas jag...



Av en degbit som skulle bli två kakor gjorde jag tre (då får man ju mer Ewa), kavlade dem väldigt platta och brände, i alla fall en, lite... Hoppas du gillar dem...

Nu ska jag kolla klart på Titanic för typ 23:e gången.

Kommentarer
Postat av: mamma

Jessie du är som en extra mamma åt mig (min egen har jag då aldrig sett vid nån bakugn ;-)..pst Lollo, detta är en pik)..



pixar för den brända som ser ut precis som jag vill ha den..



Å jessie, du är rätt dålig på matte för å ha tillstånd å undervisa i den, visst är det skillnad på å baka fyra mot åtta...ca dubbelt upp!

2008-12-17 @ 21:10:24
Postat av: Ida

Du är duktig du,ser riktigt smarrigt ut!! Ses på lördag hos välfa paret =))hoppas jag!! Kram!

2008-12-17 @ 21:26:42
Postat av: Anonym

Mamma: De är din alla tre. För vi gillar inte tunna brända... cK han till och med okynnesåt som en galning.. Han delade inte ens på de tjocka, utan bara åt rakt av.



Ida: Jo, man får ju vara lite duktig innan jul & allt... Japp, ska bli riktigt kul att se finalen... Tror nog Scotts kan gå hela vägen..

2008-12-17 @ 21:58:37
Postat av: Maloo

Halloj.Jo jag kollade på Titanic med.Det som är det dumma med att ha sett den 23 ggr är att man redan vid ledmotivet vet hur sorglig den är. Jag satt här, utan hormoner, och hulka och snörvla redan efter 2 minuter. Slutet klarade jag inte ens av.Tu att vi kom på där på Öland att vi redan sett den 5 ggr för annars hade en la bölat än mer nu.

2008-12-17 @ 22:32:02
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Lisa

Gud vad jag önskar att jag vore mer som du å bara kunde slita mej ur soffan å oxå göra något mysigt liksom!! Men sitter på mitt stora jävla arsle å gör inget vettigt än!! Smitta mej nu tack!!!

Kram på dej

2008-12-17 @ 22:37:11
URL: http://mylifeonlyforyou.wordpress.com
Postat av: Jessie

Lisa: Det är ju inte av fri vilja jag bakar & står i direkt.. Mamma hotar mig & jag vill ju bara ha en fröjdefull jul... :)

2008-12-17 @ 23:09:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0