Påskafton

Gick upp på påskaftons morgon och började fixa lite med lilla lunchen som skulle hållas för två av råttorna som skulle komma hit. Fick såklart åka och komplettera lite inköp, för jag har väl typ aldrig varit i en affär och kommit ihåg allt som ska med. Ändå tror jag att jag gör det varje gång och skriver aldrig någon lista. Ska bli en duktig veckohandlare när vi bor på landet sen... Men inte än...

Vid 12-snåret kom ratsen och vi käkade en liten minibuffé bestående av  Janssons, köttbullar, prinskorvar, Krustader, ägghalvor m räkor och majonäs, sill,  minilaxpajer och en liten sallad. Till efterrätt blev det en illa enkel men ack så god fruktdessert jag lärt mig av min mor. Går att variera hur man vill, men denna bestod av...

Ett lager hallon/blåbär/kivi
Ett lager Jordgubb/limekesella
Ett lager hallon/blåbär/kivi
Ett lager vaniljkesella
Sist en topping av krossade digistivekex



Sen var jag tvungen att knoppa in en sväng för att orka hålla mig vaken ikväll...

På kvällen åkte vi till Storjägar´n och Linda och blev där bjudna på ett riktigt förnämligt kalas... En påskbuffé av sällan skådat slag... Finner knappt ord.. Måste visas...


Kalla bordet


Småvarmt

Det som tyvärr händer när ett matbord dignar av läckerheter är att mättnaden kryper på alldeles för snabbt. Tog oss då en promenad och kollade påskbrasa och raketer...


Väl tillbaka var det dags för dessert... Påskaägget... :)



Spelade Sverigespelet och fick ännu en jävla gång se oss besegrade... Linda tog hem pokalen den här gången... Det var då själva fan vilken tur de ska ha med frågorna :) Vid ett-snåret kände jag mig för gravid för att va uppe mer & cK var lagom trött efter gårdagens strapatser, så vi packade ihop oss och drog hem till stan...

Tackar Linda och Andreas för en jättetrevlig kväll och fantastisk mat...

Kommentarer
Postat av: Anonym

tack! ni är då allt för vänliga, våra kinder rodnar i denna kaskad av beröm! och gällande spel så får vi av ren artighetsprincip "lägga" oss nästa gång...

2009-04-15 @ 17:12:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0