Gbg-besök och Arnfestival

Fick besök här igår av Haidie som jag pluggade med i Götet... Har inte sett henne på typ ett år, så det var såklart extra kul att träffas.. Efter babytittande, rundvandring i huset, långpromenad, lunchande och plommonplock satte vi oss i bilen och rattade mot metropolen Götene. Tog henne till de två enda sevärdheterna jag kan komma på, nämligen "Butiken", Färg och fantasi och därefter till Medeltidens värld och Arnfestivalen. Gick först lite rundvandring och kollade på bland annat Arns födelseplats Arnäs. Köpte sen en go burgare man själv fick grilla över öppen eld...


Grillmästarn Haidie



Efter burgaren var det dags att bänka sig för att kolla lite på och lyssna till Af Ugglas... Över förväntan....




Haidie får sin skiva signerad


Evert var också där och diggade

Kl 21 drog Uffe igång på scen... Kände inte igen en enda låt, förutom "Öppna landskap", som var så omgjord att jag knappt ens kände igen den gamla dängan.... Men ös var det i alla fall, trots att himlen för ett tag öppnade sig mitt under konserten... Som småbarnsförälder vet jag ju dock att det inte finns några dåliga väder, utan bara dåliga kläder... Så jag var väl förberedd...




Jonas, Helena & jag i öltältet

Starx innan Uffes sista ton klingat ut kände mammi att det var dags för henne att tacka för sig. Haidie hade redan åkt hem och cK satt i gott förvar i öltltet... Mammi rattade bilen mot sin egen mammis plejs för en liten kort nap innan pappi ringde och ville bli hämtad på festivalen... Åkte därefter och hämtade Elliot som varit hos farmor & farfar medan mamma och pappa fröjdat sig.

Tack haidie för besöket och en jättetrevlig dag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0