Mammas tankspriddhet-Eller pappas klantighet (jag vet faktiskt inte, men jag har mina aningar)

Hade tänkt mig några härliga timmar i Kestad tillsammans med Bjen i tisdags... Verkligen älta och reda ut precis allt om  grönsaksland, renovering och bantning... Elliot låg och sov hos mamma och jag visste att det skulle va mattajm när han vaknade... Kollade att nappflaska och tetra med mat låg i skötväskan, satte den sovande pojken i bilstolen och stack iväg... Lagom framme började han gnälla lite om att han ville ha käk... Tänkte att jag häller upp i flaskan i bilen, så han inte väcker lilla Ella som jag visste knoppade lite... Skruvade av korken på flaskan och såg till min förvåning att själva sugnappen inte satt i som den SKA göra... Fanfanfan... Elliot har ju inte lärt sig dricka än... In till Bjen och kollade vad vi kunde hitta på... Kokade en av Ellas nappar och testade att ge honom... Alternativet var att åka hem. Det gick bra ett litet tag, men Ella hade lite större hål i sina nappar än Elliot, så maten kom så snabbt... Han åt upp hälften och satt sen och spydde under hela tiden vi är där... Var bara att åka hem igen & spy färdigt & sen äta på riktigt ur den egna flaskan.. Vet som sagt inte vem av det var som lagt en flaska utan napp i väskan... Men jag vet i alla fall att det är som att inte lägga i någon flaska alls.. & det skulle JAG aldrig åka utan...


SötingElla


Bjen & Ella

Tack så mycket för gott kaffe & goda, goda tomater...




Kommentarer
Postat av: Bjen

Men Bjess, för helvete.....du vet väl att yttersta previlegiet med att få barn är att man själv aldrig mer ska behöva vara med på kort.....edit edit!!!

2009-08-31 @ 22:24:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0