Det lackar mot jul

Känner mig som en ursketen duracellkanin ikväll... Det är bråda dagar på Lindåsen... Julen närmar sig med stormsteg...

Hade en tid för Elliot hos doktor Dängrot, för att kolla om något skulle opereras bort inför jul... Men han var skeptisk... Tog endast en spruta i armen och en i benet... Tiden var klockan 11 och jag hade tänkt att lilla familjen skulle åka hemifrån halv 10, för att göra stora julhandlingen på Hjertbergs innan den värsta stormen skulle komma... 10.10 åker vi och väl inne i butiken får jag plocka fram mina fyhreregenskaper jag visade mig ha när jag, Lisen & Anna skrev ex arbete, och dirigera cK mellan hyllorna att leta rätt på de varor som stod på listan... Vill tillägga att vi inte var ensamma i butiken :)  Lämnade Framnäs 10.58, utan att ha provat jeans på Rydéns eller köpt handdammsugare på on off, och rattade mot Ågårdens vårdcentral. Framme 11.05... Blev himla skakis ett tag & trodde vi var körda då vi var sena... Blev liksom aldrig hämtade... Typ fem i halv 12 var det ändå vår tur... Elliot fick sina sprutor... Dels den "vanliga" (som jag aldrig kan lära mig vad det är mot) och dels den han får tack vare Polackblodet i hans ådror... Den senare, en riktigt hemsk historia, skulle tas precis under huden och tog dessutom ett litet tag att spruta in... Har nog inte sett någon kämpa så för sitt liv... Min lille grabb skakade i hela kroppen och ville bara bli av med det onda... Mammi ficka bara tårar i ögonen den här gången... Har väl vant mig lite nu...

In till stan, där Elliot & cK fick sätta sig och äta lunch resp. fika på Söderströms medan jag jagade ny outfit... Hade knappt en timma på mig innan vi skulle vara tillbaka i byn för sedvanlig "Örslösa gangsta-fika"

Dagens fika stod Linda och Tor för... De bjöd på jättegod fruktsallad och glass... Fräscht och lätt... Tusen tack för god fika och som vanligt jättetrevligt sällskap :)


Elliot lirar med Tors leksaker... Han får passa då han knappt har några egna (Fast jag har hört ryktas att kusinerna skulle kolla igenom vinden innan jul. Han vet ju ännu inte vad som är begagnat eller ej)

Wallentin rattar lära-gå-stolen som en kung


Nå´n hade satt Tor in the corner... Men där stannade inte han länge.. För han kan nästan gå alldeles själv...

När vi kom hem efter en förträfflig fika var det dags för Elliot att käka lite och sen knoppa någon timma. När han vaknade var det typ inget i hela världen som var bra... Gnällig och hängig och kunde knappt hålla ögonen öppna... Antog att han påverkats lite av sprutan han fått tidigare & det var inget annat att göra än att låta grabben knoppa igen. Inget ont som inte för något gott med sig... Fick plötsligt lite tid över att baka kavring, koka kola, koka strykande åtgång och koka en sats slottspuré till E... Jäklar vilken fart det blev :)



Efter det var det äntligen dags för välförtjänt frdagsmyyyyys med varma mackor :)


Jättegoda mackor med smaksatt Philadelfiaost, tonfisk, tomat och vanlig ost...


Kommentarer
Postat av: Maloo

Oj, då...ska visst inte klaga ser jag. Men jag har inga ambitioner på att hinna baka kavring. Sånt låter jag andra göra åt mig :) Och vad begagnat anbelangar...kalla det retro så är det värsta åtråvärda innegrejjen. Och jag har redan hittat Elliots födelsedagspresent i en underbar boutiqe i Göteborg . Han skulle egentligen fått den nu till jul men den var så förbenat dyr så då tänkte jag att hemmagjort är ju inne...och då passar Maj bättre. Du har ju nämligen lagt beslag på det verktyg jag behöver för att producera denna vackra inredningsdetalj till E's nyrenoverade rum.

2009-12-19 @ 13:09:32
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej!

Det va fasen va det grejas på lindåsen... maximalt utnyttjande av tiden må jag säga :)

2009-12-19 @ 18:03:31
Postat av: Ida

Nu får mor sansa sig lite jul blir det ändå =))

2009-12-20 @ 17:59:37
Postat av: storjägarn

mmmmm. ....hot sandwich...aaaaaa (homer imitation)

2009-12-20 @ 18:46:05
Postat av: mamma

Nej, nej...sansa dig inte, en riktig fanny & alexanderjul vill vi ha!!

2009-12-20 @ 19:44:29
Postat av: mamma

ett stressmoment mindre när du avsiktligt? glömde mobilen här....nu slipper du svära å stånka varje gång den ger ett ljud ifrån sig. Du får tbx den på julafton fullproppad med missade samtal. ;-)

2009-12-22 @ 12:15:11
Postat av: camilla

tack för senast!

vore tacksam för receptet på de GODA kolorna inslagna i papper.

Mvh Camilla,

2009-12-27 @ 19:07:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0