Första satsen

Vet att jag lagt in detta receptet förut, men för er som glömt... Ingen jul utan "strykande åtgång"

Detta behöver du:

4 dl socker
2 dl vispgrädde
100g smör
200g mörk blockchoklad (jag har testat många varianter och kommit fram till att ica´s är den bästa)
ev hasselnötter eller mandel

Gör så här:
Blanda socker, grädde, smör i en kastrull. Koka upp och låt koka fem minuter. Ta kastrullen från värmen och lägg i chokladen i små bitar. Låt chokladen smälta och blanda därefter. Rör så lite som möjligt. Blanda ev i nötter. Häll upp i en liten långpanna. Låt stelna. Njut massor...




Kommentarer
Postat av: Frida

De såg gött ut! Du kanske skulle ta o bjuda hem din kusin på lite sånt någon dag! Vi bor ju praktiskt taget grannar ;o)

2009-12-02 @ 11:02:57
Postat av: Maloo

du skulle bara våga ta med nåt sånt till Ullared. I såfall inte mer än två bitar. En till dig och en till Ewa. Jag GI'ar. Så det så.

2009-12-02 @ 19:00:20
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grattis!! Va duktig du är, tänk va smart man blir när man fått barn.....Ha de gott!!

Kram Helene

2009-12-02 @ 21:43:43
Postat av: Hellman

Jag tycker om sånna godisbitar...

2009-12-03 @ 20:17:21
Postat av: Jessie

Frida: JAg har tänkt på det massor... Måste få in ett par dagar så både jag kan komma till dig & du hit. Hur lång tid tar det att gåt från kyrkan till er?



Helene: TAck :)



Hellman: JAg vet :)

2009-12-06 @ 10:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0