Sportlovsmåndag

Ah... Låg och drog mig till 8.20, då cK´s telefon ringde högt och gällt... Tandläkaren som var sjuk... Åt en njutningsfull frulle till nyhetsmorgon och surfade sen planlöst runt någon timma i cyberrymden. Ringde Åse (kollega) för att kolla om hon kunde möta upp mig vid jobbet, där jag trodde att jag hade glömt kvar nycklarna som enligt min lista skulle letas upp (var alltså inte samma knippa som var försvunnen som hängde i dörren igår natt). Vid 12-snåret träffade jag Åse som släppte in mig i Hkk´n-tomt på nycklar.... Letade ändå runt ett tag för att vara på den säkra sidan... När jag ändå var där fick jag ta tag i lite jobb, eftersom jag inte kan komma in där utan att ringa Åse först... En tanke slog mig- Vet att jag letade efter nycklarna under dagen i fredags & hittade dem på ett så otippat ställe som i brallorna... De måste va där... Får kolla när cK vaknar...

Cyklade hem och bestämde mig för att göra ett seriöst försök med matten... Gick åt helvete... Satt länge och läste och försökte fatta vad det stod... Försökte följa exemplen i boken till uppgifterna för att se om det klarnade... Gick åt helvete... Gav upp, kände mig värdelös.... Var tvungen att hitta på något annat en stund...




Vill bara visa, så ni får någon liten förståelse... Skit är vad det är, finns ingen som kan och ingen som har nytta av det... Värdelöst vetande...

Detta tycker jag är mer värt att kunna... & det tycker cK också :)


Efter bullbaket hade cK vaknat & jag frågade om vi inte skulle va lite vild n´ crazy och gå ut på café. Hmm... Jo, det kunde vi ju. Så vi satte fart och gjorde oss extra fina. cK rakade bort skäggstubben och bytte kläder... Jag har sagt åt honom att han bara får ha sin bäste-tröja på sig när vi är hemma... Han vill väl inte att den ska gå sönder eller bli smutsig...


Gav oss av till staden och hann med lite inköp på H&M innan vi gick till Söderströms och fick oss en trevlig och framför allt god fikastund...

Resten av min första sportlovsdag spenderades i soffan... ah...

Avprickning av listan:

# Räkna matte
# Läsa mycket böcker (det mest frivilliga och bekväma måstet jag har :) )
("Måsten" som spänner sig över hela lovet)

# Gå till vårdcentralen och lämna pinkeprov och ta blodprov
# Kolla upp när nästa tenta går
# Pim 3 (Datautbildning med jobbet. Sista steget som ska va klart innan veckan är slut)
# Börja skriva omdömen inför utvecklingssamtalen för år 7 som kommer snart. Har ca 80 7:or (och lika många 8:or och 9:or när det blir dags för dem), så det är lika bra att börja beta av. Alla skall ha varsitt litet personligt omdöme och inte minst förslag på hur de kan utvecklas. Tur att skolkatalogen finns när man inte riktigt minns vem det var som va vem nu igen :).
# Leta rätt på en viktig nyckelknippa
# Skriva lokala mål i Hkk för år 7 inför utvecklingssamtalen. Hmmm... Trodde det var sånt skolverket var till för...
# Baka bullar

Ett tillägg på måsten jag kom på...
# Lägga ut gammal kurslitteratur på Tradera

P.s 1 Jag har både läst och räknat matte
P.s 2 Nycklarna var i brallorna: Tokigt :)

Duktig va?? I den här takten kan jag nog ta lite lov framåt söndag eftermiddag... :)

Kommentarer
Postat av: Lina

Vart var yourkeys?

2009-02-10 @ 14:47:29
Postat av: Maloo

Räkna matte går väl an...det blir värre när det kommer till det där att man ska förstå vad man har räknat så det blir rätt och helst varför det blir som det blir. Matte som är så logiskt..jo pyttsan!!

(o.b.s. gammalt uttryck, betyder ungerfär säääkert)



Och din PIM-utbildning tar du dig an i möra. Jag har redan förberett "offret" för din pedagogikdag. Han vägrar bara att säga ett ljud men det kvittar väl.



Sen hoppas jag du inte lägger ut nåt på tradera innan du förhört dig om ifall det kan komma till användning i familjen först ;-)

2009-02-10 @ 14:48:02
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Den observante ser det i inlägget Lina

2009-02-10 @ 18:39:27
Postat av: Linda

Hej!

Den där matten mår du bättre av att inte kunna :)

Laddar inför MF...

Ha d!

2009-02-10 @ 18:57:23
Postat av: Lina

Nu ser ja, va väl för trött så tidigt på morron.

2009-02-11 @ 00:13:36
Postat av: Jessie

Maloo: Vaddå vägrar säga ett ljud... Ska kolla om ja hittar nåt gott recept på köttfärssås nu... Man vet ju att de unga kockarna är sådana receptslavar, så man får hitta nåt riktigt bra.



Linda: Jag vet.. Ingen annan i Sverige kan den ju ändå, så varför ska jag... Nej du, har redan lagt den på hyllan o börjat förbereda mello-kläder o annat... :)

2009-02-11 @ 10:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0