halvtid

Igår var lillbebisen 20 veckor... Halva tiden har gått och det har gått hur fort som helst.. NOT. Vet att man skitofta tänker om gravida som är till att ploppa ut, att man nyss fått veta att de skulle har barn... Men när det gäller en själv har man ju för det första vetat om det mycket längre samt att man är så jävulens nyfiken på vem det är som är därinne, att man vill ha ut dem så man kan titta på dem med en gång...

Just nu är i alla fall babyn ca 16 cm mellan hjässa och stjärt och lägger hela tiden på sig i vikt... Thats my baby... Hehe...



Efter 20 veckor ska man tydligen kunna känna rörelser från magen. Så när fredag övergick i lördag (bebisens 20-veckorsdag) låg jag och cK och kände och lyssnade.... Tryckte och pillade lite för att eventuellt väcka... Men ingenting hände..  Antar att han låg därinne och sov så gott... Mätt och belåten efter det förnämliga kräftkalaset han just varit på...

Kommentarer
Postat av: Hellman

Det kommer.. Han är la lite slö bara och vilar hela tiden, precis som mor sin :).. Inget fel i det!

2009-01-04 @ 18:48:18
Postat av: Maloo

"att man vill ha ut dem " DEM, vadå är det två eller?? ;-) Annars är det dåligt uppdaterat om det väldiga Kött och potäterkalaset.

2009-01-04 @ 19:20:46
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: mamma

Like mother like son..som min gode vän Pete skulle ha sagt...jag tänkte på, lägger på sig i vikt..å motviljan att röra på sig.

Men känner du nåt som liknar när man som barn höll ett grodyngel mellan sina händer...då är det kusinKévin som motionerar!...Tro mig..jag har haft 3 grodyngel i min mage!

2009-01-04 @ 20:50:21
Postat av: Alina

Va gärna med och rösta fram en låt åt mig! :)

2009-01-04 @ 20:53:25
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0