vill bli mormor

Har varit så där himla duktig i morse igen... Fick Leila Linholms "A piece of cake" i julklapp av syskonen och kan liksom inte sluta baka ur den...

Dagens resultat


Överst: Grunden är densamma & heter farmors spröda småkakor, som man sen smaksätter med diverse godsaker. De till vänster är det nötter och hackad choklad i och de till höger är pudrade med en blandning av kanel och socker.
Nederst: Till höger kokostoppar som utöver "det vanliga" innehåller rivet limeskal och lite rom... Doppade även i choklad så långt den räckte... Till vänster, de överlägset godaste, kolasnitt. Ett helt vanligt recept, fast detta innehöll även malen ingefära (har i alla fall inte jag sett förut). Tog även här och pudrade hälften av kakorna med en blandning av kanel och socker... Supergott..

Nu väntar jag bara på att få några barnbarn... För det finns väl knappt några andra människor som äter kakor nu för tiden...

Kommentarer
Postat av: mamma

Vill du kan vi låtsas att du är min mormor...jag är ett riktigt kakmonster ( jag tror jag ärvt det från dig)De ser riktigt smarriga ut.

Vem var det som sa - bästa sätt att komma över en frestelse är att falla för den?

2009-01-18 @ 17:32:41
Postat av: Maloo

Oscar Wilde...det vet väl alla. Och han har så rätt: Du kan få bli min mormor också.

2009-01-18 @ 21:03:32
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Hellman

Joho da, Det finns det visst det!

2009-01-19 @ 10:01:12
Postat av: Lina o Majkii

Vii ille sån!!!

2009-01-19 @ 22:03:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0