Finbesök

I måndags kom det finbesök till Örslösa.  El Fiso från Götet och Fröken Präktig från Karlstad  anlände till landsbygden vid tolvsnåret. Om jag inte har helt fel så sågs vi senast i Götet hos El Fiso när jag precis hade blivit på tjocken... Så det är ett tag sen. Jättekul var det att se dem i alla fall.. Fröken präktig var såklart på nöjesresa men besöket misstänks även vara i studiesyfte då hon väntar bebbe i september...


Fröken Präktig tränar :)

Tanterna hade med så himla fina presenter till Elliot... Internationella sådana minsann... Både från France och Suomi.

Den från Suomi behöver nog inte presenteras närmare. Den blå bodyn, pyjamasen och haklappen är från France och den fina boken från Sverige

Eftersom måndagen var stekhet satte vi framåt eftermiddagen av mot skogshyddan för ett dopp i plurret... Insåg att det var ett kanonställe att åka och bada på om man har kids. Gräs, sand, långgrunt, fina toaletter, skötrum och fik... Kan inte bli bättre... Gött att sitta lite i solen... För Anna och Lisen. Själv fick jag mata lilleman under hela vistelsen där... I skuggan såklart.. Men jag ska inte klaga över det... Har inte skaffat barn för att jag INTE ville ha förändring på livet... Men vissa saker vill jag ska va som förut.. Fast jag får väl ligga på playan & bara tänka på mig själv om 15 år istället ;)

Kvällen bjöd på räkfrossa på stadens hotell... Mammi fick egentid med tjejerna.. Very najs...


Anna har frossat i rekor


Jag & El Fiso på torgbron... Den ena frodas & den andra så smal så hon ser sjuk ut (som dennas mormor brukar säga :))...

Åkte förbi Hjertbergs på vägen hem och köpte lite snarre fast alla var så mätta så det hängde räkor ur öronen. Satt sen på altan och snicksnackade kvällen lång... Tills Lisen, som varken är gravid eller har smått, sa att det var dags att kasta in handduken för dagen...

Tisdagen tillbringades på Kinnekulle med picknick och lite guidning... Fikade på utsikten där det verkligen var stekhett denna dag...


El Fiso & Elliot vid utsikten


Anna & Elliot

Töseras två dagar här på slätta gick tyvärr alldeles för fort... Lika snabbt som de kom, lika snabbt försvann de. Anna i sin nya lyx-Astra och El Fiso i sin buss med TD :)

Tack för ett par kanondagar girls... Längtar redan till nästa gång vi ses. Blir väl i Karlstad när nästa bebbe är född...




Kommentarer
Postat av: Fröken präktig

Tusen tack fru ordförande för två fantastiska dagar! Det är så synd att vi ses så sällan. En riktig goding har du fått med:) började ju bara längta desto mer tills våran knodd kommer:) stor kram

2009-07-05 @ 10:43:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0