Ostoholister är vi allihopa, allihopa, allihopa.... ja me....

Sommarens sedvanliga ostkväll... I år har jag längtat extra mycket, då jag knappt ätit ost sen jag blev med Bluppen... Riktig ost det vill säga... Kvällen går ut på att var och en av oss tar med två ostar och eget dricka samt att värdinnan står för kex och frukt. Av detta görs en rejäl buffé där vi äter tills det tar slut. Tillställningen hölls detta år i Svenstorp, vilken var en perfekt plats för denna eminenta tillställning... När regnet kom på balkongen flyttade vi bara ner till orangeriet och fortsatte knapra... Helt otroligt att med kort varsel få ihop den trogna skara ostoholister som för tredje året i rad en sommarkväll frossar helt ohejdat.  I år hade vi till och med två blåbär med oss...

Med på tillställningen var...


Maria (värdinnan), Sara (som första året hade med sig brie och creme bonjour, men som nu har lärt sig att gå på de tyngre grejerna), Magda....


Carina (ett av blåbären),


Anna (det andra blåbäret), Jennie... åsså var det jag..






Jennies protokoll var som vanligt med och ostarna betygsattes på en skala mellan 1 och 5. Kul i år var att det var flera nya, spännande smaker... alla kanske inte så goda, men kul att pröva. Årets vinnarost stod Sara för och det var en  ost i lager av både mascarpone och gorgonzola... Jättegod. Egentligen kom den delad etta med min Blue Alp, men då den vann första året fick M/G kamma hem bucklan... Grattis Sara som nosade upp delikatessen..

Vill allra ödmjukast tacka för kvällen och bara säga att jag redan längtar till nästa år... Då SKA Montagnolon och Saint aguren va på plats igen... Skämmes att de fattades i år...

Ses nästa år girls...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0