2x skolavslutning

Jag och Elliot sov hos mamma/mormor natten mellan onsdag och torsdag. Mamma gick upp med grabben på natten, vilket innebar att jag fick sova mellan 23.30 och 06.40... Fantastiskt... Kl 09.00 var vi i Axvall och kollade på Alfreds skolavslutning.


Alfred längst till vänster


Alma med kompis var sprudlande glad

Efter avslutningen åkte jag och mamma till Skövde för att leta efter ett tält jag kunde ha på mig på den egna avslutningen imorron... Men de hade inga tillräckligt stora... Vi fick trösta oss med att äta på Gräddhyllan...


Mozarellaöverbakad biff med kantarellsås och hälften mos hälften stråpotatis

Är lite knepigt faktiskt... När jag kollar lunchguiden över alla ställen i Lidköping är det ofta jag inte hittar ett enda ställe jag blir riktigt sugen att äta på och på helger finns det överhuvudtagen ingenstans att ta vägen om man är hungrig... Men på gräddhyllan har jag aldrig varit utan att jag vill ha minst en av deras tre rätter... Knepigt... Kan ingen öppna ett "Gräddhyllan" i Lisch...??

Idag har det varit skolavslutning hos oss... Jag fick ta en gammal trasa jag hade hemma och hänga över kroppen, men det fick duga... Lite vemodigt att släppa iväg nior. Fick presentkort på kroppsbehandling av eleverna... Urgulligt... Jag & de andra två nyblivna morsorna på jobbet fick även presentkort på kroppsbehandling av jobbet... Kan nog vi behöva.. Elliot fick jättefina käder av arbetslaget... Har endast köpt startkitet och tre plagg till honom i nuvarande storlek och kan knappt tänka mig att jag behöver köpa mer i nästa... Tack alla som vi fått så fina saker från... När eleverna gått hem serverades det smörgåstårta... Mumma...

Ikväll har jag & Elliot varit ensamma hemma då cK varit på sommarfest med bowlingen... Jävlar vad jag har eldat i brasan...

Bjuder på lite bilder...


Elliot och två månader äldre kompisen Tor... Shit... Ska min grabb också växa sådär ;)






Var i Skara på nationaldagen och kollade på Bella när hon uppträdde på Djäknescenen.. Ascoolt... Skulle jag liksom inte vågat när jag var 13...


cK´s glajjer han brukar ta på sig när han vill va roliga-pappan och skoja lite med familjen ;)

Kommentarer
Postat av: mamma

När du var 13 hade du redan för ett år sedan varit med på Tv i Gomorron sverige...om inte jag missminner mig?....nåja, hörts iaf! ;-?

2009-06-13 @ 00:15:45
Postat av: Hellman

Ja hon var fantastisk stumpan min :)

2009-06-17 @ 19:33:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0