Bröllop

Vaknade vid 12:00 på midsommardagen av att det ringde på dörren.  Det var Svensson och Willy som skulle hämta bilen. Hann käka frulle innan Bluppen vaknade och ville ha frulle han med. Klockan 14:00 började jag väcka cK, som hade sovit på soffan hela natten,  men kom in vid 12 när han vaknade av dörrklockan. Var först lite mild i tonen men insåg att den ljuva sidan inte skulle få upp honom denna dagen-efter-dag... Skulle nämligen va på bröllop i Friel kl 16:00 & det är ju inget man vill va sen till... Har dessutom insett att allt tar en himla mycket längre tid numera. Det har tyvärr inte cK. Han vaknade inte... Fick ta i med den skarpare tonen... Han gick faktiskt upp men hävde sig på soffan... Vet inte varför, men av någon anledning är det jag som fixar mej själv och ser till att Elliot är fixad och har med alla grejer, medan cK bara behöver fixa sig själv.

Nu skulle vi i alla fall göra oss snygga alla tre och cK skulle skriva ett "kort" på datorn från jobbets present och jag skulle fixa nå´t snyggt kuvert till våran... Fattar inte varför jag aldrig lär mig att göra sånt dagen innan... Som iofs gick i 240 den också..  Jag hade kläder till mig själv, men hade inte riktigt tänkt på vad ck skulle ha, har ju varit lite fullt upp ett tag och mitt stora barn tänker inte riktigt på det själv... Fick panik en kort stund då hans kostym lika gärna kunde ligga nerpackad fortfarande... Men den hängde i garderoben... Med en liten fläck på kragen. Hittade en nästan- inte-skrynklig skjorta som fick duga. Frågade vad han hade för skor, men då han inte hade en aning fick jag dra mig till minnes att jag sett några svarta passande när jag plockade upp skorna från lådorna...  

Halv fyra sa cK att vi behövde åka, då han inte hade helt koll på hur lång tid det tog att köra till kyrkan... Bluppen hjälpte oss att bli sena då han både spydde, bajjade ner skötbordet när blöjan var av och pissade i sängen när cK flyttade honom dit istället... Fast mest var det väl såklart vår dåliga framförhållning som gjorde det... Kl 15:30 hade cK fortfarande inte tagit på sig kläderna...

15:42 satt vi i alla fall i bilen och 15:54 var vi framme... Lagom till att se brudparet förbereda sig utanför kyrkporten...

Jag hann höra brudparet säga "Ja" innan jag fick lämna kyrkan med en hungrig Elliot

Efter kyrkan var det middag i Friels bygdegård. En kanonfin buffé med lax, fläskfilé, färskpotatis och en massa annat... Tyvärr bestämde sig vår annars nöjde son att va lite knorrig, så mamma och pappa fick äta i skift så han inte skulle störa de andra gästerna... Jag åt först & cK sen... När jag fått grabben att sova skulle jag backa på maten... Men då var laxen slut :(

Efter en jättetrevlig middag som varade till kl 23 packade lilla snurriga familjen ihop sig och drog hem till Örslösa igen. En trött mamma somnade gott den kvällen med sina båda grabbar på varsin sida... Den minste i sin säng och den store-inte mindre hjälplöse- på sin sida av sängen...

Några pics från bröllopet


Brudparet Pålle (cK´s jobbarkompis) & Ann-Louise (cK´s barndomskompis)


Mindre nöjd bröllopsgäst




Kommentarer
Postat av: Blaa

Vad förvånad jag blev när jag såg min kompis (Robban) och hans bror på din blogg. Trodde först ni var släkt eller nått :)



Hälsa CK att soffan är inte alls dum. Utnyttjar den emellanåt med.

2009-06-23 @ 09:27:00
URL: http://leifblaa.blogspot.com
Postat av: Hellman

Det låter något stressigt.. Men det går att komma i tid och väl det, trots att man har barn... Jag vet!! Det gäller bara att få in den rätta knycken..

2009-06-23 @ 19:40:17
Postat av: Maloo

Ja, tänk dig för innan ni skaffar tvåan för det blir inte bättre med åren kan jag lova. Så i tid har jag ännu inte vart fast jag börjar en sissådär tre timmar vi ska åka och Steffo börjar en kvart innan kalasena börjar. Sen är det jag som får skäll att jag alltid kommer sist in i bilen. Tacka fasen för det, jag är ju färdig för duschen igen när jag väl fått iordning på allt.

2009-06-24 @ 19:02:49
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Jessie

Blaa: Ja visst är det lite kul med både bloggar & fejset.... Man ser på kort och annat att folk man inte hade en aning om känner varann... Soffan ja... Jag kan väl inte säga annat än att jag är ganska nöjd de gånger han sover där.. Han brukar vid de tillfällena av någon anledning andas ganska högt och reagerar inte på "puttar". Det jag blir med sne på är när han säger "Men varför väckte du mig inte?? Ville du inte att jag skulle sova med dig"??? Då har jag oftast försökt typ 10 ggr innan jag ger upp :)



Hellman: Vi är ju inte riktigt av samma virke där... Det är liksom lite mer krut i dig :)



Maloo: Brukar Steffo liksom cK sitta i bilen och förhöra sig om vad VI har med och vad vi ev har glömt... Jag brukar bara sucka lite och tänka att jag är duktig oavsett vad JAG glömt, för hängde det bara på cK så vore inget med överhuvudtaget... :)

2009-06-24 @ 19:44:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0