Än kan tydligen under ske

Hörde en dag Bluppen säga till cK att han hade ledsnat rejält på sitt fula tråkiga rum... & det kan jag lätt förstå... Han ville ha ett nytt... & det ganska omgående...


Bluppens rum tillika vårt skräprum, som det ser ut idag

Innan meningen var färdiguttalad satt lilla familjen i bilen på väg in till stan att kolla tapeter...

Detta fick vi med oss hem



Frågan är bara hur kombinationen ska se ut...?? Det jag först fastnade för var de stora stjärnorna.... Men jag supergillar även den storrandiga tapeten... Tapetförsäljarens förslag var den smästjärniga på alla väggar utom den till vänster, där den storrandiga skulle ligga.... Eller den smalrandiga på alla tre väggar utom den till vänster där den storstjärniga skulle va... (Såg detta på bild, dels i katalogen och på en inredningssida... Jättefint, även om jag inte är så förtjust i den smårandiga) Eller Breda ränder på vanliga hållet, stående, och enstaka våder med den storstjärniga... cK vet hur han vill... Mammi kan inte bestämma sig... Undrar vad Bluppen vill? :) Vad tycker ni??

Hämtade även med oss ett golv hem...


Valnöt... Jättefint... När jag ser bilden framför mig tänker jag dock på något mörkare... Kan nog bli detta i alla smårum och om vi hittar ett mörkare vi gillar i kök & storarum... Hittar vi inget lutar det åt detta i alla rum... Fast inte än på länge... Såklart :)

Igår var så pappi inne i stan & köpte takfärg, fönsterfärg, lister (tror jag) & lite annat han kan behöva för att kunna börja fixa... Han köpte även en fönsterbräda, då vi pratat om att byta ut de vi har i marmor... Egentligen tycker jag att det är väldigt fint... Kan tro att det är snyggt med vita fönster sen o marmorbrädor... Men jag skulle gärna vilja ha ett par centimeter djupare och att det är himla fräscht med vitt...


Som alla fönstren ser ut idag..

Så välkomna till bloggen att titta på Bluppens nya rum... Om några år ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker nog den bredrandiga på en vägg och de smalrandiga på de tre andra. Fint! Du ska inte va arg på Conny,,man ska inte brådska utan verkligen tänka ut innan hur man vill ha det så man inte förhastar sig ;)

2009-09-19 @ 19:21:32
Postat av: Hellman

Eller så kör man bara...

2009-09-19 @ 19:27:09
Postat av: Jessie

Soffan!!! Du ska inte skriva anonymt... Elle?? :)

2009-09-20 @ 12:24:30
Postat av: Maloo

Breda ränder liggandes är väldigt fint på en vägg, det har jag sett live. Sen är ju frågan hur det ska kombineras ihop. Smalrandigt på många väggar kan ju bli lite som att man får EP-anfall ibland, om du fattar vad jag menar.Jag skulle nog vilja ha storrandigt liggandes på den långa väggen och sen småstjärnorna på resten. Fast dom stora stjärnorna var väldigt fina men då måste ju nästan dom vara på den långa väggen annars kanske dom inte kommer till sin rätt...då får det ju vara randigt på dom andra väggarna...eller så...



Nä, det här blev du ju inte hjälpt av märkte jag. Får nog komma hem till dig en dag och se det lajv. Om det ändå tar några år så hinner jag ju :)

2009-09-20 @ 17:20:21
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Maloo

Nä, nu ångra jag mig med vad jag sa om det där med EP-anfall...kolla vad jag hittade. Jättefint!!



http://www.styleroom.se/album/9690

2009-09-20 @ 17:24:42
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Majkii

Följande gäller för ett lyckat rum till Totten:



Bredrandigt på väggen till vänster och fönsterväggen och sedan de stora stjärnorna på väggen till höger.



Ett mer avancerat och trevligt alternativ vore att ha de stora stjärnorna på den övre delen utav väggen och sedan sätta en bård (va heter det? hur stavas det?) eller list och sedan ha det bredrandiga på den undre delen utav väggen.



Varsågod!

2009-09-20 @ 20:10:52
Postat av: sofia

oj va jag anonym...hehe..de va inte meningen

2009-09-20 @ 21:29:12
Postat av: Lina

Oh shit, ser nu att ja å Majki har delade meningar om vad som är snyggt. En bård kommer då aldrig sättas på nån av mina väggar!

2009-09-21 @ 01:19:20
Postat av: helena

det flesta kombinationer av "stot & litet" mönster blir bra, ;MEN jag skulle INTE sätta ränderna liggande i ett så avlångt rum... då kommer det kännas som en koridor.....

2009-09-21 @ 11:04:56
Postat av: louice

Super fint golv och jätte fina tapeter, har själv kollat på precis samma till bellas rum fast i rosa =)...

2009-09-22 @ 12:00:44
URL: http://louicel.blogg.se/
Postat av: helena

däremot är det då possitivt att lägga ränderna ner runt fönstret för att få ett bredare rum :)

2009-09-22 @ 12:54:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0