Dop

I söndags var det dop för lille Bluppen i Örslösa kyrka... Världens duktigaste gosse som bara pep ett par minuter under hela akten... Fast vilken kille skulle inte gjort det som blivit utspökad i klänning och en liten hätta... Prästen Daniel var helt suverän och såg till att det var riktigt bra och himal kul i kyrkan.. Hans förtjänst om man får se min mormor Lollo i kyrkan lite oftare nu... Hon gillade honom skarpt...


cK, Elliot, jag & faddrarna Karin & Jocke


Elliot & prästen


Väl hemma efter akten hade någon godhjärtad människa fixat med smörgåstårta :)


Doptårtan som jag & cK dekorerade på morron. Snygg, om du frågar mig... :)


Lina, mamma, pappa, Malin, mormor


Sune , Camilla, Oskar


Karin & Jocke (sorry Karin, men så går det när man fular sig på varje kort :) )


cK´s syrra Charlotte, hennes Kenny och cK´s mormor Adela


Lina, Majki & Elliot


Vid presentöppningen fick Elliot hjälp av kusinerna Alfred & Alma


Han fick en förnämlig fåtölj att sitta & kolla på tv i


Han fick även: Sex silverskedar, pengar till sitt konto, servisset-Putte i blåbärsskogen, en tavla till sitt rum (när han nu ska få det), en blomkruka (eller vad man nu vill ha den till), en matta med Nalle Puh, cd-skiva om sitt namn, gipsavgjutning till sina händer & fötter, en piratkrok & barnkammarboken... Tror jag har fått med allt...

Vill å Elliots vägnar tacka alla som var med och gjorde hans dopdag till fin och minnesvärd. Ett extra tack till Karin & Jocke som ville va faddrar & därmed tog på sig ansvaret att vara barnvakt närhelst jag & cK behöver lite egentid :)


Kommentarer
Postat av: Hellman

Du lovade!!!!!!!! Kommer härmed aldrig mer ställa upp på en enda kamera bild!!!!!!!!

2009-09-01 @ 11:44:48
Postat av: Louice

Man blir ju inte dåligt sugen på smörgåstårta när man ser dessa bilder =)....

2009-09-01 @ 12:21:53
URL: http://louicel.blogg.se/
Postat av: Jessie

Sorry Karin... Men den var den snyggaste i alla fall :)



Jodå... Vore det inte för vikten skulle jag kunna äta smörgåstårta varje dag :)

2009-09-01 @ 13:49:36
Postat av: Anna G

Ser mycket trevligt ut! o fotäljen lille Eliot fick va helt fantaisk! grattis från mej o min familjs vägnar!! :) kram

2009-09-01 @ 15:20:21
Postat av: Hellman

Ja men det är bra trist att görat..

2009-09-01 @ 18:34:55
Postat av: Maloo

Lina och Majki ser ju ut att va som gjorda för föräldraskapet i allafall. Är han inte lite lik dom till och med :) Tack för tårtor och tårtor, det gjorde minst ett kg upp. Och prällen skulle jag kunnat gifta mig med ;)

2009-09-02 @ 21:32:01
URL: http://malooskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0