GBG

Tog en sväng till Gbg i fredags... Behövde handla lite nytt till Elliot som så smått börjar växa ur allt han fått när han föddes (har inte behövt köpa många plagg till honom än.. :)). Jag, mamma och Lina tog plats i Saaben (bäst att ha lite större bil än Corsan när det ska stoooorhandlas) och rattade ner mot Götet med första anhalt Linnégatan och Vino Pasta.... Så jäkla god mat där... Åt helvete med pointsen... Parmesan & grädde i stora lass... Maloo kom direkt från sin skola & mötte upp oss där...



När magen var mätt & rumpan glad drog vi vidare mot ön och IKEA... Där blev det det vanliga tugget... Värmeljus, servetter, toaborstar & lite annat bös...

Kikade även på deras BESTÅ förvaringskombination, som jag bara sett på bild på en inredningssida förut... Den var snygg på riktigt också.. Massor av valmöjligheter... Ben, hjul, öppen, glasdörrar, heltäckande dörrar, väggskåp, väggvitrin... Till en hygglig peng.... Kanske kan bli ngt sånt när man får vardagsrummet fixat... 2020... :(

Maloo inte bara kollade mediabänk hon... Hon gjorde slag i saken och köpte till och med en... Jessie skickades ut att mäta på bilen om den skulle gå in i skuffen... Klart den gjorde... Om man fällde ena baksätet blev det gott och väl långt för att få in hela lådan... Men inte tillräckligt brett märkte vi när vi skulle lasta in... Tur att det finns återköp...

När jag, Lina och Maloo vid ett tillfälle hamnat lite före mamma i varuhuset ringde en upprörd Ewa och sa att vi var tvugna att komma till husgeråden genast... Alla tre... Något förskräckligt hade hänt... Med hjärtat i halsgropen lubbade vi tillbaka & undrade vem dödsbudet skulle gälla....

När vi senast såg Ewa såg hennes vagn ut såhär

Till brädden fylld... :)

När vi hittar henne såhär

Färre prylar i vagnen.... Och en handväska extra...

Personal fick tillkallas och vagnstölden uppklarades... :)

Ut från IKEA och mot Partille & Allum... Närmaste vägen var via Kortedala & Bergsjön... Passade såklart på att kika utanför min lya där jag bodde i fem år...




Högst upp var min borg


Mitt torg :)

När Allum sen var gjort rattade vi hemåt

Stannade till lite på rastplatsen strax före Alingsås och pick-nickade på lite sushi vi så påpassligt hade inhandlat vid Järntorget... Så himla gott. Har inte käkat det på typ två år...




Maloo vet hur man hanterar pinnarna


Mina favvisar... Inside out

Efter en lång och mycket trevlig dag i vimlet var det dock illa skönt att komma hem till stillheten i Örslösa igen.... Mammi hade inte sett sin lille grabb sen i morse och längtade faktiskt jättemycket efter honom. Han hade redan knoppat in för kvällen, så jatg fick ställa mig och bara kika på honom litegrann.... Denna lille fantastiske grabb, vars tomma garderob faktiskt var orsaken till att jag givit mig ut på långresa... Kommer dock få göra en liten tripp i samma ärende snart igen... Hade nämligen inte med mig en enda pryl hem med adress Elliot Ander :(





Kommentarer
Postat av: Anna

Sicken heldag!! o Gbg va underbart, det ryser i hela mej när jag tänker på Järntorget och Majorna med allt va det innebär. Speciellt när jag sitter inlåst i mitt rum i Uppsala... kommer denna staden någonsin bli min?? kram

2009-09-14 @ 21:52:54
Postat av: mamma

var det inte shusi vi åt....maloo? ;-)

2009-09-14 @ 23:10:38
Postat av: Jessie

Anna: Uppsala är en jättebra stad Anna... För svanslösa katter... GBG äger :)



Ewa: Haha..

2009-09-15 @ 08:18:48
Postat av: Anonym

Du skriver underbart,tack!!!

2009-09-15 @ 18:47:26
Postat av: Maloo

Åhhh, inte visste jag att jag hade 4 par bröst...eller två-tre magar. Hade jag sett den bilden innan vi åt Shusi och Vinopasto så hade jag kanske...kanske...dragit ner på parmesanen. Tycker också att beskrivningen av återköpet var lite väl knapphändig. Beror kanske på vem som är målet för bortgörningen ;) Men Ewww@s vagnbild är obetalbar...hahaha, jag skrattgråter fortfarande en skvätt när jag tänker på det.



Och Anna, vi kan byta. Du kan gå klart skolan åt mig i den fina staden Gbg så kan jag jobba åt dig så länge...känner mig mycket mer bekväm med det, tror jag.

2009-09-15 @ 21:49:57
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: anna

Ja Majorna i Gbg finns det ingen kattjävel i världen som slår! Inte ens Majsi eller Sumpi!!

hiih tror du verkligen det malin, idag va vi 5 pers som i en halvtimme försökte förflytta en man från fåtölj till säng... totalt maniskt...

2009-09-16 @ 18:41:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0