Ilsk som ett bi

Igår fyllde Bluppen fyra månader... Ett stort skäl för mig att åka in till stan & handla lite kläder till honom... Blev ju inte så mycket av det i Götet. Bråttom, bråttom på morron då vi skulle va på bvc vid elva och jag fortfarande inte har lärt mig planera tiden sådär himla bra... Skulle bara ha med mitt LTK-kort, eftersom de har 10% rabatt på Rydéns... Skulle gnaga bra i snåldelen av mig om jag inte utnyttjade en rabatt jag vet att jag har... Hittade inte kortet... Fick åka in till stan utan kort och därmed utan kassar hem... Görvresig... Tänkte att jag fick ta det där idag istället, när jag hittat kortet...

Fortsatte att leta hemma och blev bara mer & mer förbannad för varje timma som gick utan att det kom fram... Började, likt min far när han inte hittar saker, svära varannat ord i varje mening jag sa.... Fick några gånger stampa jävligt hårt i golvet för att bli av med krypkänslan i benen... Vrölade så högt jag vågade, för att inte skrämma min lille gosse, rakt ut i luften... Men kortet kom inte fram... Visste att jag hade kikat i det senast förra onsdagen och inte använt det efter det. Så det borde va här hemma... Mamma sa att hon trodde hon kunde ha lagt det bland mina viktväktarpapper... Jag hade också funderat på om det kunde hamnat bland dem, därför hade jag redan kollat där... Flera gånger... cK verkade bli smått nervös på min framfart och satte även han igång med att leta...

Ganska sent på kvällen skulle jag bara kolla lite att mina v.v-papper var i sin ordning inför dagens vägning... Skulle in till stan på babymassage på eftermiddagen & sen direkt till v.v, så jag var tvungen att tänka på att få med dem redan till massagen... & där i lilla påsen vi fått till våra papper ligger det satans LTK-kortet... Där jag redan letat typ 18 ggr förut... Men då fanns det inte där... Ibland fattar jag ingenting...

En sak har jag dock börjat fatta... Jag besitter en himla bra egenskap... Hur ilsk jag än varit och hur långa ramsor jag än svurit över något (som är borta eller retat mig av annan orsak), är det (nästan) alltid som bortblåst när det väl är utrett... Går liksom inte och tänker på det så mycket sen & inombords är lugnet tillbaka... Ganska skönt... Tror det gör att jag inte kommer få så mycket grått hår... Ville mest bara säga det :)

Fick i alla fall handlat lite kläder till Bluppen på hans fyramånadersdag... & 10% rabatt fick jag...


2 body, 2 brallor en dress (vad heter grejen längst till höger?? Säger man dress??) och en dreggellapp... Hela kalaset för endast 24 riksdaler... När rabatt och tillgodokvitto var draget... Fynd tycker jag :)


 


Kommentarer
Postat av: Helena

Tack snälla!! fick även idag ett riktigt gott skratt till morgonkaffet :)

2009-09-17 @ 09:07:01
Postat av: Hellman

Grattis till lillkillen :)

2009-09-17 @ 13:34:41
Postat av: Ida

Familjen Fröjd/Jansson utbringar ett fyrfaldigt leve på bluppens dag (lite försent) Åh man kan verkligen bli skogstokig när man inte hittar grejer så j-vla irriterande,Jätte fina kläder,får nog gå in å ta mej ett kik där,men är rädd att det kommer gå på mer än 24 kr,har ju bara LTK kortet =))) Kramar!!

2009-09-17 @ 19:17:34
Postat av: Ida

Sparkdräkt heter det va???? =)

2009-09-18 @ 10:59:20
Postat av: Louice

Kunde ju inte bli bättre, super fina kläder verkligen =)... Golvet köpte vi på Colorex i skövde, tror det hette saddle oak... Ser ut som valnöt golv tog dock ett tag innan jag hittade ett som inte slog åt rött utan ville ha det lite brunare...Riktigt nöjda är vi med det, du får komma å kika förbi när vi kommit i ordning lite så får du se det live =)...

2009-09-19 @ 10:28:16
URL: http://louicel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0