Fotbollsgala

I lördags var det fotbollsgala för Götene kommuns fotbollsklubbar i Göteneparken. En liten variant av den vanliga svenska fotbollsgalan.

Va ute med Soffis på dagen och solade (fast jag inte ska.. Lovar att det var sista gången) och förirrade mig i stay-up-djungeln. Fick även i oss en god, god lunch på Café de la champagne. Tidigar hade jag ingen aning om vilken som var deras fetaste rätt på menyn, men det blev vi väl informerade om.... utan att ha frågat.... Den tog vi i alla fall inte... det vågade ingen, fast vi egentligen ville båda två... Väl hemma inser jag att jag glömt köpa naglar jag hade tänkt ha på kvällen. Funderar på om jag sa åka fram igen. Väger snabbt i ena handen nya, snygga naglar och i den andra en powernap. Jag behöver inte väga länge.. Skit i naglarna.

Åker m Soffis till Götene vid 16-tiden och fixar till nuna och lekamen så gott det går hos mamma. Skramlar till och med ihop naglar av mina gamla och mammas överblivna.

Va en helt fantastisk tillställning där man blev fotad av en riktig proffsfotograf på röda mattan när man kom. När man försett sig med välkomstdrink var det bara att leta upp var man skulle sitta och sen bara kika runt på alla snygga människor. Två fantastiska konferencierer höll i programmet där det delades ut priser till bla. bästa målvakt, back, mittfältare osv. Sist men inte minst delades även guld-och diamantboll ut. Bjuder på lite bilder från galan.



Starx innan maten som för övrigt bestod av baconlindad kycklingfilé med potatisgratäng, tre såser, sallad och gurk-äppletzatziki




De duktiga konferenciererna



Soffis & Linda Andersson va så glada



Lina & MIkii



Festen fortsatte långt efter att jag åkt hem... Vid halv elva...

För er som missade festligheterna hoppas jag ni tog chansen att kolla reprisen 20:00 på TV 4 ikväll....

P.s Orkade aldrig berätta om min nya fas igår... Men den som väntar på nåt gott väntar som bekant alltid för länge...

Kommentarer
Postat av: Maloo

Nä vi får ju vänta ända till den 22 maj och det tycker Alma är göööörlångt. Vilken fin fest ni var på. Synd att jag inte var med. Det får bli nästa år.

2008-11-18 @ 23:00:05
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: mamma

Vet du, din bloggbakgrund påminner mig om min syslöjdpåse jag sydde i 5:an...kanske kan få anv. av de färdigheterna igen så här nårra år senare...börjar nog med nåt smått (kryptiskt)...just det...fasen??..när ska vi få veta?? ;-)

2008-11-19 @ 14:07:08
Postat av: mamma

Nu vet jag vart ifrån jag ärvt mina rynkor (som syntes så tydigt på bilden på fejjan)...Kolla in bilden på Kommandoran här över! ;-)

2008-11-19 @ 18:28:30
Postat av: Linda A

Vad roligt att jag fastnat i din blogg!

2009-06-23 @ 21:29:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0