Sportlov äger, massa "måsten" suger

Första dagen på sportlovet... Gött as hell.... Solen skiner och det är -3,7 grader. Synd bara att jag inte har någon vinterjacka jag kan knäppa lite lätt och ledigt sådär... Eller kanske snarare tur, för då skulle jag väl aldrig fixat långa listan under veckan...

# Räkna matte
# Läsa mycket böcker (det mest frivilliga och bekväma måstet jag har :) )
("Måsten" som spänner sig över hela lovet)

# Gå till vårdcentralen och lämna pinkeprov och ta blodprov
# Kolla upp när nästa tenta går
# Pim 3 (Datautbildning med jobbet. Sista steget som ska va klart innan veckan är slut)
# Börja skriva omdömen inför utvecklingssamtalen för år 7 som kommer snart. Har ca 80 7:or (och lika många 8:or och 9:or när det blir dags för dem), så det är lika bra att börja beta av. Alla skall ha varsitt litet personligt omdöme och inte minst förslag på hur de kan utvecklas. Tur att skolkatalogen finns när man inte riktigt minns vem det var som va vem nu igen.
# Leta rätt på en viktig nyckelknippa
# Skriva lokala mål i Hkk för år 7 inför utvecklingssamtalen. Hmmm... Trodde det var sånt skolverket var till för...
# Baka bullar
(Korta "måsten", när det är klart så är det klart liksom. Därmed inte sagt att något av dem är lättare att komma igång med)

Kommer att rapportera till er varje dag om vad jag uträttat under respektive dag... Trevligt lov... Eller vad ni nu har :)

Kommentarer
Postat av: Maloo

Usch ja, måsten suger. Håll bara vad du lovar och rapportera när du betat av. Då blir det inte lika lätt att fuska och hoppa över nåt måste. Som jag gör just nu...måste plugga...vill läsa bloggar...läser bloggar...loosar på proven. Ce la vie som dom säger.

2009-02-09 @ 11:04:12
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: mamma

Det var väl ändå förjordat tur du hade baka-bull-måstet som sista punkt...

annars hade du fått lista dem igen å igen ...å igen..

cK har svurit sig fri från att han läser din blogg...men det här har han säkert nosat sig till! ;-)

2009-02-09 @ 18:11:20
Postat av: Hellman

Men oj vad mycket du har att göra... Tur att en annan inte har det så :).. Typ som när du pluggade, du var ju "aldrig" ledig :)

2009-02-09 @ 20:59:33
Postat av: Jessie

Jag vet Hellman... Det var hundår det.. Men det är värt det efteråt... :)

2009-02-10 @ 09:46:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0