har tänkt till...

cK fick ju som jag berättade igår endast 9 rätt av 15 möjliga på pappatestet vi gjorde. Blev ju såklart lite fundersam om huruvida han kommer kunna ta hand om lillbebisen på bästa sätt eller inte.... Idag kom lugnet... 9/15 är ju samma som 3/5, dvs 60%, cK är alltså 60% fullgod pappa åt babyn... Babyn i sin tur har i skrivande stund legat i magen och växt till sig i 24 veckor (om ett par dagar) och den snabbtänkte läsaren ser att 24/40 (= 6/10= 3/5) också är 60%.... cK´s kunnande om barn är alltså exakt i fas med barnets utveckling... :) Så när babyn är 40 veckor är cK en fullfjädrad pappa.

I morse vaknade jag till lite smått av att cK kom hem från jobbet och kom och la sig bakom och la armen om min mage... Jag, som snart skulle upp, somnade inte om riktigt igen, men cK gjorde det  däremot rätt omgående... Kände även att lillbebisen vaknade till liv och började fara runt som en tromb i magen. Är så himla synd, för varje gång jag ropar till cK att komma och känna lägger han där inne av och visar inga tecken på liv alls och idag ville jag inte väcka cK bara för att han skulle få känna... När jag ligger där och önskar som mest att han skulle varit vaken nu, känner jag cK flytta armen och lägga handen på magen och känna när sin lilla knodd rör sig.. Hade tydligen inte somnat på riktigt än då...

Vet inte varför jag berättar detta, men vid vissa tillfällen i livet känner man bara att man är så jäkla nöjd med allt... Känner mig så nöjd med att jag har världens bästa cK och världens bästa baby, som vid det här laget har väl utvecklad hörsel och kan känna igen båda våra röster... Det är inte så ofta man kan känna att det inte finns nåt som är jobbigt eller tråkigt... Men så var det i alla fall i morse, när vi båda låg och kände vårat lilla liv röra sig där inne... Jag inifrån och cK utifrån... Fick säkert ligga med den känslan i kroppen flera minuter... Innan klockfan ringde...

Kommentarer
Postat av: mamma

...men nöjdast av alla var kusinKévin, för just då, gick det upp för honom att just han hade välsignats med den bästa mamman å den bästa pappan. Han gjorde några glädjeskutt därinne i sin vattenfyllda bubbla, sparkade lite extra där han kände pappas arm...Då ringde klockfan, han stoppade tummen i munnen å somnade om.

2009-01-27 @ 22:57:49
Postat av: Hellman

Man skulle kunna tro att du gillar matte :) Åh, vad härligt att du har fått känna på den underbarste känslan som finns!!!!

2009-01-28 @ 19:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0